تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

در بررسی تحلیل تکنیکی یورو همانطور که در چارت فوق مشاهده می کنید سیگنال نزولی همچنان معتبر است. قیمت این زوج در بازارهای جهانی توانست به محدوده زیر ۱٫۳۴۵۰ برسد و طبق انتظار کمی تا سطح ۱٫۳۴۳۸ تضعیف شد و حالا بالای ۱٫۳۴۵۰ معامله می شود. احتمال ادامه این روند نزولی در آینده نزدیک حتی تا سطوح ۱٫۳۴۰۰ و ۱٫۳۳۹۰ (پایین ترین سطح ۱۳ نوامبر) ممکن است.

ولی از نظر چارت تکنیکال، برای امروز مقداری از سفارشات خرید در حوالی ۱٫۳۴۳۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی ۱٫۳۲۹۵ به ۱٫۳۸۹۴) و ۱٫۳۴۳۰ با حد استاپ زیر ۱٫۳۴۲۵ چیده شده اند.

با توجه به آنکه امروز نیز اخبار مدیران خرید اروپا (PMI) اندکی بهتر از پیش بینی ها اعلام شد، این یک فرصت خوب برای حرکت اصلاحی یورو تا محدوده ۱٫۳۴۸۰ ، ۱٫۳۴۹۰ و ۱٫۳۵۰۰ است که سفارشات فروش مجدد فعال شوند و قیمت دوباره به سوی ۱٫۳۴۳۵ حرکت خواهد نمود و ممکن است بعد از چند بار تلاش بتواند از ۱٫۳۴۳۵ و ۱٫۳۴۳۰ و سطح استاپ معامله گران در نرخ ۱٫۳۴۲۵ عبور کند.

نمودار زیر وضعیت یورو را مشخص تر نشان می دهد و همانگونه که در نمودار زیر می بینیم قیمت کاملا در زیر خط روند رسم شده از پایین ترین سطح ۲۰۱۲ که بر روی نرخ ۱٫۳۵۳۵ قرار دارد، تثبیت شده است.

در حال حاضر قیمت این زوج ارز در بازارهای جهانی بین ۱٫۳۴۳۵ تا ۱٫۳۴۸۵ در نوسان است ولی گرایش به سوی نرخهای پایین تر بیشتر است و ترجیح می دهیم در نرخهای بالای ۱٫۳۴۸۰ وارد فروش شویم.

خصوصاً با توجه به اینکه انتظار می رود بانک مرکزی اروپا (ECB) به دلیل شرایط کنونی، همچنان سیاستهای انبساطی خود را ادامه دهد و از سوی دیگر تاکید سیاستگذاران پولی آمریکا به اتخاذ سیاستهای انقباضی (افزایش نرخ بهره) در اواخر نیمه دوم سال آینده بیشتر شود و این سایه سنگینی بر قیمت یورو دارد و این سایه بر یورو در مقابل تمامی ارزهای اصلی سنگینی می کند.

ولی همانطور که عرض کردم فعلا برای امروز محدوده ۱٫۳۴۳۰ الی  ۱٫۳۴۲۵ نیاز به کمی عقب نشینی و نفس تازه کردن دارد و کمی بعید می دانم برای امروز فعلا پایین تر از این محدوده امکان پذیر باشد اما اگر سطح استاپ ۱٫۳۴۲۵ شکسته شود، سفارشات فروش جدیدی وارد بازار خواهد شد.

از این رو در زوج ارز یورو – دلار برای امروز سفارشات خرید در حوالی ۱٫۳۴۳۵ ، ۱٫۳۴۳۰ با حد استاپ پایین ۱٫۳۴۲۵ و سفارشات فروش به ترتیب در چندین مرحله ۱٫۳۴۸۰ ، ۱٫۳۴۹۰ ، ۱٫۳۵۰۰ ، ۱٫۳۵۲۰ و ۱٫۳۵۳۰ قرار گرفته اند.

در سایر تحولات بازار جهانی ارز، در زوج دلار- ین ژاپن امروز نیز سطوح حمایت مستحکم قیمت در منطقه ۱۰۱٫۳۰ ، ۱۰۱٫۲۰ ، ۱۰۱٫۱۰ و ۱۰۱٫۰۰ مانع از ادامه حرکت نزولی است.

اتفاقا برای امروز نیز مثل روزهای گذشته سفارشات خرید در همین محدوده یعنی ۱۰۱٫۳۰ تا ۱۰۱٫۰۰ قرار دارند و در حرکت صعودی نیز سطوح مقاومت ۱۰۱٫۶۵ ، ۱۰۱٫۷۰ ، ۱۰۱٫۸۵ و ۱۰۱٫۹۰ مانع از افزایش خواهند بود و در این منطقه نیز فرصتهایی برای ورود به فروش وجود دارند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز استراتژی فعلی امروز، خرید به ترتیب در نرخهای ۱۳۶٫۴۰ ، ۱۳۶٫۳۵ ،۱۳۶٫۳۰ ، ۱۳۶٫۲۵ ، ۱۳۶٫۱۰ و ۱۳۶٫۰۰ فروش به ترتیب در سه مرحله ۱۳۷٫۰۰ ،۱۳۷٫۲۰ و ۱۳۷٫۳۰ است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو