تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

تردیدی نیست که حرکت کاهشی اونس طلا، ارتباط مستقیمی با انتشار اخبار بسیار مثبت و قوی اقتصادی ایالات متحده دارد و شاید انتشار همین اخبار، برای فروشندگان اونس طلا دلخوشی های زیادی را به همراه آورده است.

دیروز پس از اعلام کاهش تعداد مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا که به پایین ترین سطح ۸ ساله گذشته رسید، فروشندگان طلا با جرات بیشتری وارد میدان شدند.

در تحلیل تکنیکال اونس طلا همانطور که مشاهده می کنید قیمت سطح حمایت ۱۲۹۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) خود را شکسته و یک موج نزولی را در پیش گرفته است.

برای امروز پیش بینی می کنیم چنانچه قیمت بتواند به زیر سطح حمایت مهم ۱۲۸۶ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) برسد می تواند هدف ۱۲۸۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را نمایان سازد.

اگر اندکی دقیق تر چارت فوق را مورد بررسی قرار دهیم متوجه می شویم که ما هنوز در موج نزولی (۳) قرار داریم و حتی ممکن است در این موج قیمت از سطح ۱۲۸۰ عبور کند و تا حدود ۱۲۶۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) سقوط کند.

در حرکت صعودی نیز اگر به هر دلیلی سطح مقاومت ۱۳۰۱ شکسته شود، سناریوی حرکت نزولی به سطح ۱۲۸۰ متوقف شده و می بایست موقتا در فرضیه معاملاتی تجدید نظر کرد.

همانطور که می دانیم بزرگترین صندوق طلا در جهان اسپایدر (SPDR) می باشد که در معاملات روز گذشته ۳٫۶ تن طلا فروخت که این میزان بیشترین فروش روزانه در طی بیش از یک ماهه گذشته می باشد، به همین دلیل فعلا کاهش قیمت جهانی اونس طلا به پایین ترین نرخهای ۵ هفته گذشته را شاهد هستیم.

بنابراین برای امروز منتظر می مانیم تا ببینیم که آیا قیمت موفق به شکست سطح حمایت بسیار مهم ۱۲۸۶ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) می شود یا نه، اگر این شکست محقق شود، فشارهای بیشتری در آینده نزدیک بر اونس طلا به ترتیب تا سطوح ۱۲۸۰ و ۱۲۶۵ تحمیل خواهد شد.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران تنها میزان سفارشات کالاهای بادوام (پیش بینی ۰٫۶+) اعلام می شود و در صورتیکه بالاتر از پیش بینی ها اعلام شود، می تواند فشار های وارده بر اونس طلا را بیشتر کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا