تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم، با توجه به اینکه الگوی سقف دو قلو (Double top) در اطراف سطح مقاومت ۱۰۳٫۶۰ دلار/بشکه ساخته شده است، قیمت آن در معاملات امروز سطح حمایت ۱۰۱٫۷۲ را بشکند و تا سطح ۱۰۰٫۵۶ سقوط کند.

این سطح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از حرکت کاهشی ۱۰۶٫۶۴ (بالاترین سطح روز ۲۵ ژوئن) به ۹۸٫۶۸ (پایین ترین سطح روز ۱۵ جولای) تشکیل شده است.

در مسیر کاهشی، نفوذ قیمت به زیر سطح حمایت ۱۰۱٫۷۲ این الگوی سقف دو قلوی که در نمودار زیر مشاهده می کنید را تایید خواهد کرد که می تواند قیمت را تا سطح ۱۰۰٫۵۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) پایین بکشاند اما اگر قیمت کمی به زیر سطح ۱۰۱٫۷۲ برسد و سپس افزایش ناگهانی به بالای این سطح داشته باشد این نشان دهنده شکست کاذب و غلط این سطح می باشد.

تنها در این شرایط است که لگوی سقف دو قلو به الگوی سر و شانه تغییر شکل خواهد داد بطوریکه نمودار قیمت بین روزهای ۱۷ جولای تا ۲۱ جولای را می توان به عنوان شانه سمت چپ قلمداد کرد.

در هر صورت برای امروز در صورتیکه سطح حمایت ۱۰۱٫۷۲ با قدرت شکسته شود، روند نزولی را برای نفت خام سبک آمریکا تا سطح ۱۰۰٫۵۶ دلار/بشکه ادامه دار پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که امروز سطح حمایت ۱۰۷ دلار/بشکه شکسته شود و قیمت آن به ۱۰۶٫۰۱ کاهش یابد که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج کاهشی c تایید می کند.

از نظر تحلیل تکنیکال این سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۰۸٫۶۲ (بالاترین سطح روز ۱۸ جولای) آغاز گردیده است و به احتمال زیاد بتواند به اندازه ی طول موج اول یعنی موج a حرکت داشته باشد و قیمت نفت برنت را تا سطح ۱۰۶٫۰۱ پایین آورد.

این سطح در نمودار زیر در نزدیکی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از افزایش ۱۰۴٫۳۹ (پایین ترین سطح روز ۱۵ جولای) به ۱۰۸٫۶۲ قرار گرفته است.

سطح مقاومت نیز بر روی نرخ ۱۰۷٫۶۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) وجود دارد و تنها به شرط شکسته شدن این سطح می بایست در فرضینه معاملاتی تجدید نظر کرد.

بنابراین در صورت ادامه روند نزولی قیمت نفت برنت، احتمال فرود قیمت تا نرخ ۱۰۷ و سپس ۱۰۶٫۰۱ وجود دارد خصوصاً اگر امروز سطح حمایت ۱۰۷٫۰۰ شکسته شود، حرکت نزولی نفت برنت تا حدود سطح ۱۰۶٫۰۱ دلار/بشکه قطعاً محقق خواهد شد که در نمودار زیر این هدف مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت