تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

در تایم فریم روزانه زوج ارز یورو – دلار، کماکان تشکیل سیگنال فروش مشاهده می شود و قیمت در حال حاضر در باند حمایتی ۱٫۳۴۴۰ و ۱٫۳۴۳۵ قرار گرفته است.

ادامه حرکت نزولی یورو در این هفته قیمت را در کف محدوده حساس ۱٫۳۴۴۰ تا ۱٫۳۴۱۰ قرار داده است و هرچند که در حال حاضر قیمت اندکی از این سطح فاصله گرفته است و دیروز نیز دیدیم که تا سطح ۱٫۳۴۸۵ اصلاح کرده بود اما انتظار داریم که فروشندگان در سطوح بالا مجدد وارد بازار شوند.

به یاد داشته باشید که برای امروز محدوده حرکت ۱٫۳۴۴۰ تا ۱٫۳۴۱۰ یک حمایت مهم محسوب می شود و از این رو اگر حرکت نزولی به سطوح پایین این روند برسد و این سطح ۱٫۳۴۱۰ و ۱٫۳۴۰۰ با قدرت شکسته شود، در طی روزها و هفته های آینده روند نزولی یورو با شدت بیشتری تا سطوح ۱٫۳۳۰۰ و ۱٫۳۲۹۰ ادامه خواهد یافت.

با افزایش حجم و تشکیل الگوی کاهشی و شکسته شدن خطوط حمایت مشخص شده می توانیم امروز برای معامله فروش در سطوح ۱٫۳۴۹۰ ، ۱٫۳۵۰۰ و سپس ۱٫۳۵۲۰ الی ۱٫۳۵۳۰ اقدام کنیم.

حد استاپ می تواند در سطح بالای ۱٫۳۵۵۰ برنامه ریزی گردد و برای امروز نیز می توان در دو منطقه سطوح حمایت ۱٫۳۴۴۰ و ۱٫۳۴۳۵ سپس ۱٫۳۴۲۰ الی ۱٫۳۴۱۰ با حد استاپ چند پیپ پایین تر از ۱٫۳۴۰۰ وارد خرید شد.

امروز اعلام آمار ضعیف موقعیت تجاری IFO آلمان بر روی یورو تاثیر مستقیم کاهشی گذاشت ولی بدلیل چینش سفارشات خرید به ترتیب در سطوح ۱٫۳۴۴۰ ، ۱٫۳۴۳۵ و ۱٫۳۴۲۰ الی ۱٫۳۴۱۰ کمی بعید به نظر می رسد که امروز شاهد فرود بیشتر قیمت یورو به زیر این سطوح باشیم.

از این رو احتمال بازگشت و شروع حرکت اصلاحی از نزدیکی این سطوح چندان متعجب کننده نخواهد بود و در مقابل، ورود مجدد در سطوح بالا (۱٫۳۴۹۰ تا ۱٫۳۵۳۰) می تواند فرصت مناسبی برای فروشندگان باشد.

در زوج ارز دلار- ین ژاپن نیز می توان برای امروز در سطوح بالا یعنی حوالی ۱۰۱٫۹۰ ، ۱۰۲٫۰۰ ، ۱۰۲٫۰۵ و سپس ۱۰۲٫۲۰ و ۱۰۲٫۳۰ اقدام به فروش و در نرخهای پایین حول و حوش ۱۰۱٫۳۰ و ۱۰۱٫۲۰ وارد پوزیشن خرید شد و از این روند خنثی استفاده کرد.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز، همچنان بر این باوریم که برای امروز محدوده نزدیک به ۱۳۷٫۲۰ و ۱۳۷٫۳۰ مورد توجه فروشندگان و محدوده نزدیک به سطوح ۱۳۶٫۴۰ ، ۱۳۶٫۳۰ و ۱۳۶٫۲۵ مورد توجه خریداران است.

امروز در بازار، اخبار و آمارهای اقتصادی مهمی از ایالات متحده منتشر نخواهد شد و مهمترین رویداد خبری امروز نیز شاخص سفارشات کالاهای بادوام آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران خواهد بود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو