تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

طبق انتظار یورو از روز جمعه تا بحال تغییر چندانی نداشته و همچنان در نزدیکی سطح ۱٫۳۴۲۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ هفته) و ۱٫۳۴۵۰ در نوسان است.

در هفته جاری روز چهارشنبه نتیجه جلسه دو روزه بانک مرکزی آمریکا مشخص خواهد شد که اگر سیگنالی در جهت اتخاذ سیاستهای انقباض پولی و افزایش نرخ بهره در نیمه دوم سال آینده صادر کنند و امیدواری بیشتری به روند بهبود اقتصادی آمریکا وجود داشته باشد، یورو همچنان به روند کاهشی خود در مقابل دلار ادامه خواهد داد.

طبق گزارشها، فعالان بازار بیشتر فروشنده یورو هستند تا خریدار ولی امروز حجم معاملات پایین است و فعلا مشخص نیست جهت اصلی بازار به کدام سو خواهد شد و فعلا در دامنه خنثی مابین ۱٫۳۴۲۵ تا ۱٫۳۴۶۰ در نوسان است.

نخستین روز هفته معاملاتی و نخستین ساعات است و تنها می توان از نحوه چینش سفارشات متوجه شد که برخی از دستورات خرید در حوالی ۱٫۳۴۲۵ ، ۱٫۳۴۱۵ الی ۱٫۳۴۰۰ و برخی از دستورات فروش به ترتیب در چندین مرحله ۱٫۳۴۶۰ ، ۱٫۳۴۷۰ ، ۱٫۳۴۹۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) ، ۱٫۳۵۰۰ (اطراف خط تنکان سن) و پس از آن در ۱٫۳۵۲۰ و ۱٫۳۵۳۰ چیده شده اند.

در هر صورت برای امروز حرکت نزولی قیمت یورو همچنان پایدار است و امروز سطوح ۱٫۳۴۲۵ تا ۱٫۳۴۰۰ منطقه حمایت این نرخ محسوب می شود و از سوی دیگر، الگوی نزولی نیز در نمودار پایین کماکان وجود دارد.

به باور ما ، سطوح فعلی قیمت برای ورود به پوزیشن کوتاه مدت جالب نیست و بنابراین، باید به انتظار ماند تا حرکت اصلاحی تشکیل شود و یا اینکه سطوح حمایت جدید در زیر نرخهای ۱٫۳۴۰۰ و ۱٫۳۳۹۰ شکسته شود و قیمت به نرخهای پایین تر یعنی سطح ۱٫۳۳۵۹ (پایین ترین سطح ۱۲ نوامبر ۲۰۱۳) سقوط کند و اگر سطح ۱٫۳۳۵۹ نیز شکسته شود، آنگاه باید به انتظار فرود بیشتر تا سطح ۱٫۳۲۹۵ باشیم که در نمودار زیر مشخص گردیده است.

در هفته جاری، بانک مرکزی آمریکا (FOMC) روز چهارشنبه بیانیه خود را در خصوص نرخ بهره و سیاست های پولی اعلام می کند که به احتمال زیاد با رویدادی خاصی همراه نخواهد بود و طبق پیش بینی ها بانک فدرال رزرو آمریکا ۱۰ میلیارد دلار دیگر از برنامه خرید اوراق قرضه خود را کاهش خواهد داد.

تنها موردی که بازار به آن توجه خواهد داشت، چشم انداز نرخ بهره است که البته انتظار نمی رود به تغییر خاصی در سیاستهای فعلی و نرخ بهره بانک مرکزی اشاره شود.

با این حال، با توجه به برخی از آمارهای مثبت اخیر، احتمال موضع گیری بانک مرکزی آمریکا در خصوص افزایش نرخ بهره در نیمه دوم سال آینده وجود دارد. روز جمعه نیز بازار به انتظار اعلام آمارهای اشتغال آمریکا (NFP) است و از این رو، انتظار می رود بازار تا پیش از اعلام این اخبار در روندی خنثی باقی بماند.

در زوج ارز دلار- ین ژاپن در آغاز هفته، تغییر خاصی در تحلیل این زوج نداریم و انتظار می رود که امروز برخی از معامله گران به ترتیب در سطوح ۱۰۱٫۶۰ ، ۱۰۱٫۵۰ ، ۱۰۱٫۳۰ الی ۱۰۱٫۲۰ اقدام به گرفتن پوزیشن های خرید و در سطوح ۱۰۱٫۹۰ ، ۱۰۲٫۰۰ با حد استاپ بالای ۱۰۲٫۰۵ اقدام به گرفتن پوزیشن فروش خود کنند.

در سایر ارزها، امروز زوج یورو – ین ژاپن منطقه ۱۳۷٫۲۰ ، ۱۳۷٫۳۰ الی ۱۳۷٫۵۰ بهترین موقعیت برای ورود به پوزیشن فروش هستند زیرا در این منطقه سطوح مقاومت بسیار مستحکم است و سفارشات خرید نیز در منطقه ۱۳۶٫۴۰ ، ۱۳۶٫۳۰ و ۱۳۶٫۲۵ چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو