تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

در حال حاضر، قیمت اونس طلا در روندی خنثی قرار دارد و بازار برای تعیین جهت، به اخبار مهم این هفته از جلسه بانک مرکزی آمریکا و گزارش اشتغال آمریکا توجه دارد.

از نظر تحلیل تکنیکال، برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید قیمت هنوز در دامنه خنثی بین سطوح ۱۳۰۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و ۱۳۰۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) در نوسان است.

از آنجایی که اونس طلا نتوانسته از سطح مقاومت ۱۳۰۹ عبور کند، ممکن است با شکست ۱۳۰۰ به سطح ۱۲۹۵ و ۱۲۹۱ اصلاح کند و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۱۳۰۹ و تثبیت ۲ ساعته بالای آن می بایست در انتظار افزایش قیمت به سوی سطح ۱۳۲۳ باشیم.

این سطح مقاومت در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۳۴۵ (بالاترین سطح روز ۱۰ جولای) به ۱۲۸۷٫۴۶ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) تشکیل شده است.

سطح مقاومت فوق منجر به برگشت قیمت به سوی خط روند کاهشی رسم شده از سطح ۱۳۴۵ گردیده است و چنین به نظر می رسد که این حرکت اصلاحی هنوز تکمیل نشده است و ممکن است تا حدود ۱۲۹۵ یعنی جاییکه قیمت با خط روند برخورد می کند اصلاح و برگشت داشته باشد.

در هر حال به نظر می رسد، بازار در انتظار اعلام اخبار مهم این هفته است تا بدنبال آن، یا حرکت اصلاحی و نزولی خود را با شکستن سطح حمایت ۱۳۰۰ ادامه دهد و یا با شکست سطح ۱۳۰۹ و تثبیت ۲ ساعته بالای آن به سطوح بالا یعنی ۱۳۲۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) بازگردد.

در این یکی دو روز گذشته بازار به شدت آرام بوده است و شاهد تحرک چندانی نبودیم. رفتار قیمت در وضعیتی خنثی قرار دارد و بازار تا قبل از انتشار اخبار مهم هفته فاقد جهت خاصی است.

این مسئله بیشتر به دلیل فضای برزخ گونه ای است که بازار را احاطه کرده است. بنابراین در چنین وضعیتی ظاهرا بازیگران بزرگ بازار برای روشن تر شدن اوضاع بهترین پوزیشن را صبوری می دانند تا امروز یا فردا یکی از سطوح ۱۳۰۰ یا ۱۳۰۹ با قدرت شکسته شود و جهت قیمت مشخص گردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا