تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال- سه شنبه ۷ مرداد ۱۱:۰۰

برای قیمت جهانی نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن دوباره سطح حمایت ۱۰۱٫۰۸ دلار/بشکه را لمس کند و چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود زمینه را برای کاهش بیشتر به سطح ۱۰۰٫۱۹ فراهم می آورد.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی قرار گرفته است که این چرخه از سطح ۱۰۳٫۳۴ (بالاترین سطح روز ۲۳ جولای) آغاز گردیده است.

به باور ما قیمت نفت خام سبک آمریکا در این موج می تواند تا سطح ۱۰۰٫۱۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کاهش یابد که این موضوع را سقف دو قلوی ایجاد شده در اطراف سطح ۱۰۳٫۳۴ تایید کرده است.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۱۰۱٫۹۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) تشکیل شده است و در حرکت صعودی در صورتیکه این سطح شکسته شود زمینه را برای رسیدن قیمت در موج b به سوی سطح ۱۰۲٫۵۳ (بالاترین سطح روز ۲۵ جولای) مهیا می سازد.

عدم تثبیت قیمت در بالای سطح ۱۰۱٫۹۸ احتمال ادامه فشارهای نزولی را بیشتر کرده و از احتمال هر گونه حرکت بازگشتی و شروع حرکت افزایشی خواهد کاست.

بنابراین تا هنگامی که سطح ۱۰۱٫۹۸ به عنوان سطح مقاومت اولیه پایدار است، احتمال لمس مجدد سطح حمایت ۱۰۱٫۰۸ و کاهش قیمت به سوی سطح ۱۰۰٫۱۹ دلار/بشکه وجود دارد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز قیمت نفت برنت دریای شمال در روندی خنثی به حرکت خود ادامه می دهد و همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت همچنان بین سطح حمایت ۱۰۷٫۰۰ و مقاومت ۱۰۸٫۶۲ دلار/بشکه در نوسان است و این سطوح فعلا استوار هستند تا یکی از سطوح فوق شکسته شود و جهت بازار مشخص گردد.

این محدوده خنثی مابین بالاترین سطح روز ۱۸ جولای و خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۱۰۴٫۳۹ (پایین ترین سطح روز ۱۵ جولای) به ۱۰۸٫۶۲ قرار دارد.

در حرکت کاهشی چنانچه سطح حمایت ۱۰۷ شکسته شود می بایست منتظر فرود قیمت به سطح ۱۰۵٫۳۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) باشیم.

در حرکت افزایشی چنانچه سطح مقاومت ۱۰۸٫۶۲ شکسته شود می بایست منتظر استمرار روند بازگشتی آغاز شده از سطح ۱۰۴٫۳۹به سوی سطح ۱۱۰٫۰۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از کاهش ۱۱۵٫۷۱ – بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن – به ۱۰۴٫۳۹) باشیم.

از آنجایی که حرکت افزایشی کوتاه مدت قیمت از سطح ۱۰۴٫۳۹ در مقایسه با حرکت کاهشی از سطح ۱۱۵٫۷۱ خیلی کوتاه بوده است، بنابراین گرایش بازار بیشتر به شکست سطح مقاومت ۱۰۸٫۶۲ می باشد.

اما باز هم یادآوری می شود که اگر به هر دلیلی سطح حمایت ۱۰۷٫۰۰ شکسته شود احتمال فرود قیمت نفت برنت دریای شمال به نرخ ۱۰۵٫۳۹ دلار/بشکه و شروع یک حرکت نزولی جدید را بوجود خواهد آورد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت