تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن 

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت سطح حمایت ۷۱۰۲ دلار/تن را لمس کند و چنانچه این سطح نیز شکسته شود، نشانه ای از آغاز مجدد روند نزولی به سوی سطح ۷۰۴۳ است.

بررسی امواج الیوت نشان میدهد که قیمت مس در موج کاهشی C قرار گرفته است که این موج در واقع سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۷۲۱۲ (بالاترین سطح روز ۸ جولای) آغاز شده است.

در نمودار زیر می بینیم که این موج دیر یا زود قیمت جهانی مس را تا پایین ترین نرخهای روز ۱۸ جولای یعنی حول و حوش سطح ۶۹۶۰ پایین خواهد آورد.

بررسی سطوح فیبوناچی موّید آن است هدف این موج کاهشی C بر روی سطح حمایت ۷۱۰۲ می باشد و این سطح در خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی تشکیل شده است که موقتا مانع از ریزش قیمت شده است و موجب اصلاح جزئی و ضعیف قیمت شده است و برای امروز انتظار داریم این حرکت اصلاحی در اطراف سطح ۷۱۳۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) متوقف گردد.

در حرکت صعودی، تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۷۱۳۹ موجب استمرار موج اصلاحی و برگشتی به سوی سطح ۷۱۷۰ می شود. با نزدیک شدن به جلسه بانک مرکزی آمریکا آهسته آهسته تمامی توجهات بازار بورس فلزات لندن به آن معطوف می شود.

از ابتدای هفته مس در نوار نسبتا باریکی بین ۷۱۳۸ و ۷۱۰۱ حرکت کرده است که این خود نشاندهنده انتظار بازار برای این جلسه است اما برای امروز چنانچه سطح حمایت ۷۱۰۲ شکسته شود می بایست منتظر کاهش قیمت جهانی مس به سطح ۷۰۴۳ دلار/تن باشیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

در نمودار قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی به نظر می رسد که قیمت در اطراف سطح ۱۹۹۹ دلار/تن مورد حمایت قرار گرفته است و برای امروز ممکن است مقداری به سوی سطح مقاومت ۲۰۶۲ افزایش یابد.

این سطح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C می باشد که این موج نیز از سطح ۱۸۳۶ (پایین ترین سطح روز ۱۲ ژوئن) شروع شده است.

به باور ما این موج از توانایی و قدرت خوبی برای افزایش به سطح ۲۱۰۰ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) برخوردار استکه در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید.

از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت ، پنج موج کوچک این موج C را تشکیل داده اند و تا کنون ۴ موج آن کامل شده است و موج آخر یعنی موج ۵ از اطراف سطح ۱۹۹۹ آغاز گردیده است.

در حرکت کاهشی تنها به شرط نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۹۹۴ موجب تایید شکست سطح ۱۹۹۹ می باشد که می تواند هدف ۱۹۶۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) را نمایان سازد.

در هر حال سطح حمایت اولیه بر روی نرخ ۱۹۹۹ تشکیل شده است و برای امروز ممکن است شاهد از سرگیری روند افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح مقاومت ۲۰۶۲ دلار/تن باشیم که در نمودار زیر این هدف مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم