تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

کاربرانی که این سلسله مقالات را دنبال می کنند، ملاحظه کرده اند که از ابتدای هفته ترجیع بند ما ذکر اهمیت جلسه فردا بانک مرکزی آمریکا (FOMC) و آمار اشتغال آمریکا (NFP) در روز جمعه بوده است و از ابتدای هفته خاطر نشان ساخته ایم که به دلیل انتظار بازار برای این جلسه مهم در روزهای پیش از آن انتظار موج بلندی را برای یورو نداریم و بازار برای شکستن خطوط مهم به انتظار این اخبار می نشیند.

اتفاقا اگر به تایم فریم ۴ ساعته و روزانه یورو در برابر دلار نگاه کنید متوجه سکوت بازار در روزهای پیشین می شوید. البته هر چند در تایمهای کوچکتر شاهد امواجی بودیم اما این حرکات الاکلنگ گونه بیشتر نشاندهنده حالت بدون روند بازار بوده است تا ایجاد روندی قوی.

بطوریکه مقاومت ۱٫۳۴۶۰ و حمایت ۱٫۳۴۲۰ زوج EURUSD هنوز دست نخورده باقی مانده اند و این منطقه همچون حصاری برای این زوج ارز عمل کرده و هنوز بازار قدرت عبور از آن را نداشته است .

مشکل بتوان تصور کرد که فردا یا آخر هفته این وضعیت حفظ شود. در هر صورت برای چشم انداز میان مدت در این زوج ارز اینگونه به نظر می رسد که عوامل فاندامنتالی بسیار پر قدرت ظاهر شده اند و واگرایی میان دو بانک مرکزی اروپا (ECB) و آمریکا (FOMC) مشهود است و در چنین شرایطی باید دنباله رو بازار بود و دلیلی برای تغییر روند EURUSD از نزولی به صعودی وجود ندارد.

در بررسی تحلیل تکنیکال یورو همانطور که در چارت فوق مشاهده می کنید سطوح مقاومت قوی در محدوده ۱٫۳۴۵۰ ، ۱٫۳۴۶۰ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته) و استاپ فروش معامله گران کوتاه مدت در بالای سطوح ۱٫۳۴۸۲ و ۱٫۳۴۸۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) وجود دارد.

البته از سفارشات می توان متوجه شد که برای امروز همچنان دستورات فروش زیادی به ترتیب در منطقه ۱٫۳۴۶۰ – ۱٫۳۴۷۰ بعدی منطقه ۱٫۳۴۹۰- ۱٫۳۵۰۰ و منطقه ۱٫۳۵۲۰- ۱٫۳۵۳۰ و مرحله آخر در منطقه ۱٫۳۵۵۰ قرار دارند.

سفارشات خرید نیز فعلا روی منطقه ۱٫۳۴۲۰ ، ۱٫۳۴۱۰ و ۱٫۳۴۰۰ وجود دارند. تمامی این مسائل باعث شده تا جلسه فردا بانک مرکزی آمریکا و گزارش روز جمعه اشتغال اهمیت بالایی پیدا کند.

در سایر ارزها، زوج ارز دلار- ین ژاپن در صورت تشکیل حرکت صعودی، نرخهای محدوده ۱۰۲٫۰۰ – ۱۰۲٫۰۵ و پس از آن ۱۰۲٫۲۵ و ۱۰۲٫۳۰  فرصتهای مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش و محدوده ۱۰۱٫۶۰ و ۱۰۱٫۵۰ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید هستند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز سفارشات خرید امروز در حوالی ۱۳۶٫۴۰ ، ۱۳۶٫۳۰ و ۱۳۶٫۲۵ سفارشات فروش در منطقه ۱۳۷٫۲۰ ، ۱۳۷٫۳۰ الی ۱۳۷٫۵۰ چیده شده اند و چون امروز به غیر از شاخص ضریب اطمینان مصرف کنندگان آمریکا، اخبار اقتصادی خاصی در روز سه شنبه منتشر نخواهد شد، حرکت قیمت در روندی خنثی مابین سطوح ۱۳۶٫۴۰ و ۱۳۷٫۵۰ ادامه خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو