تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

امروز یورو به نرخهای نزولی جدیدی سقوط کرد و سرانجام سطح ۱٫۳۴۰۰ شکسته شد. قبلا که در همین ستون صحبت از سقوط یورو می کردیم و به دلایل مختلف هدفهای پایین ۱٫۳۴ را انتظار داشتیم بسیاری آن را یک دید اغراق گرایانه می دانستند اما گذشت زمان اثبات کرد که اینگونه نیست…

با توجه به اینکه شاخص دلار آمریکا (DXY) رو به افزایش است از این رو ترجیح می دهیم همچنان به فروش یورو اقدام کنیم و هم اکنون با توجه به شکست ۱٫۳۴۰۰ هدفهای بعدی را ۱٫۳۳۶۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۱٫۲۷۳۶ به ۱٫۳۹۹۵) و پس از آن پایین ترین نرخهای ماه نوامبر ۱٫۳۳۵۰ و ۱٫۳۳۱۷ (کف ابر ایچیموکوی هفتگی که در نمودار اول با رنگ آبی مشخص است) و سپس ۱٫۳۳ را پیش بینی کرد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

آخرین باری که یورو کف ابر آبی رنگ ایچیموکوی هفتگی را شکست به نوامبر ۲۰۱۱ برمی گردد که تقریبا طی ۲ ماه منجر به سقوط شدید یورو از حدود ۱٫۳۴ به ۱٫۲۷ گردید و اگر این بار نیز این کف ایچیموکوی هفتگی شکسته شود، باید به انتظار فرود بیشتر و شدید قیمت یورو باشیم.

این هدف به نظر قابل دسترسی است زیرا از سوی دیگر در نمودار دوم نیز مشاهده می شود که شاخص ایندکس دلار در حال صعود به سوی سقف ابر ایچیموکوی هفتگی (که در نمودار دوم با رنگ سبز مشخص است) می باشد و هم اکنون به سطح مقاومت ۸۱٫۴۸ نزدیک شده است و این همان سطحی است که قیمت بارها در طی ۹ ماهه گذشته تلاش کرده این سطح را بشکند اما موفق نبوده است.

از آنجاییکه ایندکس دلار خود را کاملا در بالای کف ابر سبز رنگ ایچیموکوی هفتگی یعنی سطح حمایت بسیار قوی و مستحکم ۸۰٫۶۸۶ تثبیت کرده است، انتظار داریم که با شکست سطح مقاومت اولیه ۸۱٫۴۸ تقاضا برای خرید دلار به عنوان ارز مطمئن بازار بیشتر شود و خریداران بیشتری را برای شکست سقف ابر ایچیموکو سبز رنگ یعنی سطح ۸۱٫۸۷۶ جلب خود کند.

ذکر این نکته ضروری است آخرین باری که ایندکس دلار توانست سقف ابر سبز رنگ ایچیموکوی هفتگی خود را بشکند به روز ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۳ برمی گردد که پس از آن توانست به میزان ۳٫۶%+ درصد رشد کند و این امکان وجود دارد که خریداران دلار با گرفتن پوزیشنهای خرید دلار، زمینه ادامه حرکت صعودی دلار و به تبع حرکت کاهشی یورو را بیشتر فراهم کنند.

بنابراین انتظار داریم حرکت نزولی یورو همچنان ادامه داشته باشد و در آینده نزدیک به سوی پایین ترین نرخهای ماه نوامبر ۲۰۱۳ یعنی محدوده ۱٫۳۳۵۰ و ۱٫۳۳ سقوط کند.

برای امروز نیز سفارشات فروش یورو در مقابل دلار به ترتیب در سطوح ۱٫۳۴۳۵ ، ۱٫۳۴۴۰ ، ۱٫۳۴۶۰ ، ۱٫۳۴۷۰ ، ۱٫۳۴۹۰ ، ۱٫۳۵۰۰ ، ۱٫۳۵۲۰ ،۱٫۳۵۳۰ ، ۱٫۳۵۵۰ چیده شده اند.

در حال حاضر، مهمترین عامل محرک بازار، بیانیه امشب بانک فدرال رزرو و آمار اشتغال روز جمعه آمریکا و تحولات خاورمیانه و اوکراین است.

از این رو، بدلیل آنکه انتظار افزایش نرخ بهره زودهنگام بانک مرکزی آمریکا بیشتر شده است، در صورت ادامه تنشهای سیاسی در خاورمیانه و تنش در اوکراین و هر گونه تغییر لحن و سیگنال مقامات بانک فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره، تقاضا برای خرید ارزهای مطمئن نظیر دلار آمریکا را بالا خواهد برد و همین موضوع زمینه سقوط بیشتر یورو را فراهم می آورد.

در سایر تحولات ، در زوج دلار- ین ژاپن تغییر خاصی در جهت حرکت این زوج ایجاد نشد با اینحال، قیمت بدلیل رشد شاخص دلار آمریکا توانست خود را بالای خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه تثبیت کند و امروز تا قبل از اخبار مهم تا سطح ۱۰۲٫۲۰ صعود کرد.

فعلا قیمت آن با سطوح مقاومت کلیدی به ترتیب ۱۰۲٫۲۵ – ۱۰۲٫۳۰ و ۱۰۲٫۴۵ تا ۱۰۲٫۵۰ مواجه است که در صورت شکست این سطوح زمینه را برای صعود بیشتر فراهم می آورد. در مورد سفارشات خرید نیز می توان گفت که معامله گران در حوالی ۱۰۱٫۹۰ و ۱۰۱٫۸۵ (استاپ پایین آن) دستورات خرید خود را قرار داده اند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن در حال حاضر همچنان بر این باوریم که برای امروز سفارشات خرید در منطقه ۱۳۶٫۴۰ ، ۱۳۶٫۳۰ و ۱۳۶٫۲۵ سفارشات فروش به ترتیب در ۱۳۷٫۳۰ و ۱۳۷٫۵۰ وجود دارند و و معامله گران ترجیح دادند تا هنگام مشخص شدن اخبار امروز منتظر بمانند.

نمودار روند تغییرات هفتگی نرخ برابری یورو – دلار آمریکا

یورو

نمودار روند تغییرات هفتگی شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار