تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

بیانیه بانک مرکزی آمریکا شب گذشته منتشر شد و در مجموع بیانیه دیشب بسیار شبیه جلسه قبل بود و از این رو، نکته جدیدی را در بر نداشت. در این میان هر چند بانک فدرال رزرو اذعان کرد که تعجیلی در افزایش نرخ بهره ندارد اما نکته جالب توجه آنکه بانک فدرال رزرو ارزیابی خود را از روند رشد اقتصادی افزایش داد.

دیروز نیز شاخص تولیدات ناخالص داخلی آمریکا (GDP) در سه ماهه دوم سال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با افزایشی به رقمی بسیار بالاتر از حد انتظار رسید و  ۴ درصد رشد یافت و اعلام آمارهای مثبت اقتصادی آمریکا موجب با اهمیت شدن انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو در سال آینده گردیده است.

قیمت فعلا مابین نرخهای ۱۲۹۱ و ۱۳۰۳ در نوسان است با این حال، این حرکت خنثی به نوعی شروع یک حرکت کاهشی را نشان می دهد و این احتمال وجود دارد که قیمت چنانچه بتواند خود را به زیر سطح حمایت ۱۲۹۱ برساند تا حدود ۱۲۸۳ کاهش یابد که این هدف را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

از نظر بررسی تحلیل تکنیکال ، این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C می باشد که در این موج حتی ممکن است که قیمت را تا سطح ۱۲۷۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بیاورد.

اونس طلا یکبار در روز ۲۴ جولای به این سطح حمایت ۱۲۹۱ حمله کرد اما موفق به تثبیت کامل پایین این سطح نشد اما به باور ما در دومین حمله خود این سطح شکسته خواهد شد و قیمت را تا حدود ۱۲۸۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) کاهش می دهد خصوصا اگر امروز آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا کمتر از رقم انتظارات (۳۰۳۰۰۰) اعلام شود.

باید تصریح کرد تا زمانیکه قیمت در زیر سطح مقاومت ۱۳۰۳ قرار دارد، فروشندگان کنترل بازار را به عهده دارند از این رو، بهتر است برای امروز فقط در سطوح پایین ۱۲۹۰ اقدام به فروش کنیم و هدف قیمت را رسیدن به ۱۲۸۳ در نظر بگیریم و این هدف به محض شکست سطح ۱۲۹۰ به نظر قابل دسترس است که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

امروز در ایالات متحده، ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران تعداد مدعیان بیکاری هفته اعلام خواهد شد که انتظار می رود این تعداد از رقم قبلی ۲۸۴۰۰۰ به ۳۰۳۰۰۰ تغییر کند و در ساعت ۱۸:۱۵ به وقت تهران برای شاخص مدیران خرید شیگاگو آمریکا پیش بینی می شود از رقم قبلی ۶۲٫۶ به ۶۳٫۲ افزایش یابد.

بنابراین انتظار برای اعلام مثبت شاخصهای اقتصادی ایالات متحده که می تواند به تقویت اعتماد سرمایه گذاران به شرایط بهبود رشد اقتصاد آمریکا و افزایش انتظارات از افزایش نرخ بهره کمک کند از جمله عوامل کاهش اونس طلا محسوب می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا