تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

قیمت نفت خام سبک آمریکا برای چهارمین روز متوالی کاهش یافت و به پایین ۱۰۰ دلار/بشکه سقوط کرد. از جمله عوامل این سقوط را می توان به افزایش روز گذشته میزان ذخایر بنزین و کاهش تقاضا در ایالات متحده (بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان) اشاره کرد.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، عرضه بنزین در هفته گذشته با ۳۶۵ هزار بشکه رشد به ۲۱۸٫۲ میلیون بشکه رسیده که بالاترین سطح در چهار ماه گذشته محسوب می شود.

به همین خاطر قیمت نفت خام سبک آمریکا همچنان در حال کاهش است. ذخایر بنزین آمریکا نیز بیشترین رشد در شش ماه اخیر را تجربه کرد و به بالاترین سطح از ماه مارس به این سو رسید که همین به افزایش گمانه زنی ها از کاهش تقاضا دامن زده است.

از این رو احتمال استمرار حرکت نزولی نفت خام سبک آمریکا وجود دارد و برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت بتواند سطح حمایت ۹۸٫۵۳ را لمس کند و در صورت شکست آن تا حدود ۹۷٫۳۷ سقوط کند.

در نمودار پایین این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c قرار گرفته است که در واقع سومین موج از چرخه حرکتی سه موج محسوب می شود که از سطح ۱۰۶٫۶۴ (بالاترین سطح روز ۲۵ ژوئن) آغاز گردیده است. حمایت بعدی نیز بر روی سطح ۹۷٫۳۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) دیده می شود.

همچنان بر این باوریم که سطوح فعلی فرصتی مناسب برای افزودن به پوزیشن های فروش است و قیمت در این موج نزولی حتی ممکن است تا سطح ۹۵٫۴۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کاهش یابد.

همانطور که می دانیم این موج معمولا از نوسانات شدیدی برخوردار است و سرعت روند نزولی نفت شدت بیشتری به خود گرفته است و به احتمال زیاد سطح حمایت اولیه ۹۹٫۴۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) سریعا شکسته خواهد شد و موجب سقوط قیمت نفت خام سبک آمریکا به نرخهای پایین تر یعنی سطوح ۹۸٫۵۳ و ۹۷٫۳۷ دلار/بشکه خواهد شد که در نمودار زیر این اهداف مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال همانطور که در نمودار زیر مشخص است، پیش بینی می کنیم که امروز بتواند سطح حمایت ۱۰۵٫۹۳ دلار/بشکه را بشکند و تا حدود سطح ۱۰۴٫۲۸ کاهش یابد که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج کاهشی c تایید کرده است.

از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت، این سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) تشکیل شده است و در این موج حتی قادر است قیمت را در سراشیبی سقوط قرار دهد و تا حوالی سطح ۱۰۱٫۶۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) پایین آورد.

سطح حمایت قیمت نیز بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی یعنی سطح ۱۰۵٫۹۳ قرار دارد و اکنون تنها باید دید قیمت نفت برنت تا چه حدی می تواند سقوط کند.

تا زمانیکه قیمت نفت برنت در حال تلاش برای شکست سطح حمایت ۱۰۵٫۹۳ می باشد، اکنون به انتظار سقوط بیشتر تا نرخهای ۱۰۴٫۲۸ و ۱۰۱٫۶۰ دلار/بشکه هستیم و اقدام معامله گران به گرفتن پوزیشن های فروش موجب سقوط بیشتر قیمت نفت برنت می گردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت