تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده

EurUsd : قیمت هنوز هم در روندی خنثی قرار دارد و نوسانات آن طی چند روز اخیر بین منطقه ۱٫۲۸ و ۱٫۳۰ بوده است. در حال حاضر، سطح مقاومت در منطقه نزدیکی ۱٫۳۰۰۵ ( اطراف خط میانگین متحرک ۲۱ و ۳۰ روزه ) و مقاومت بعدی بر روی سطح ۱٫۳۰۳۰ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) تشکیل شده است و پس از آن سطح مقاومت بعدی در منطقه ۱٫۳۰۵۰ قرار دارد. سفارشات فروش همانطور که در روزهای قبل نیز اشاره شد همچنان در منطقه نزدیکی سطح ۱٫۳۰۰۰ چیده شده اند.

این احتمال وجود دارد با توجه به اینکه برای امروز برخی از سفارشات خرید در دو منطقه ۱٫۲۹۲۰ و ۱٫۲۹۰۰ و بعدی در منطقه نزدیکی سطح ۱٫۲۸۸۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته ) چیده شده است اگر قیمت یورو بتواند به بالای ۱٫۳۰۱۰ برسد و حداقل ۱ ساعت بالای آن تثبیت گردد، منطقه مقاومت بعدی ۱٫۳۰۳۰ و ۱٫۳۰۵۰ ( بالاترین سطح روز ۱۰ مه ) در دسترس قرار خواهد گرفت ولی تا زمانی که قیمت زیر ۱٫۳۰۵۰ می باشد، روند کلی بازار فعلا در جهت خنثی است و این افزایش ها موقتی می باشند زیرا برای امروز نیز سفارشات فروش در دو منطقه ۱٫۳۰۰۵ و بعدی در منطقه ۱٫۳۰۳۰ تا ۱٫۳۰۵۰ چیده شده اند.

اگر خاطرتان باشد در طی چند روز گذشته نیز همواره قیمت بین ۱٫۲۸۰۰ و ۱٫۳۰۰۰ برای یورو منطقه بسیار حساسی بوده و در این چند روز هرگز نتوانسته پایین ۱٫۲۸۰۰ و یا بالای ۱٫۳۰۰۰ تثبیت شود. شخصا احتمال می دهم امروز و یا فردا نتواند از این محدوده ۱٫۲۸ و ۱٫۳۰۵۰ خارج شود تا اینکه خبرهای هفته آینده ( جلسه بانک مرکزی اروپا و گزارش اشتغال آمریکا ) منتشر شوند و جهت یورو با شکسته شدن یکی از سطوح ۱٫۲۸۰۰ یا ۱٫۳۰۵۰ مشخص گردد. در میان مدت ( طی ۲ الی ۴ هفته ) از پایین شکست کامل سطح ۱٫۲۷۴۰ زمینه ساز سقوط به سوی ۱٫۲۶ و ۱٫۲۵ و از بالا شکست سطح ۱٫۳۰۵۰ زمینه ساز صعود به سوی منطقه ۱٫۳۲۵۰ و ۱٫۳۳ خواهد بود. بهتر است تا آن زمان منتظر بمانیم.

در نمودار زیر شاخص ایندکس دلار آمریکا (DXY) در تایم فریم روزانه را مشاهده می کنید که قیمت آن با منطقه حمایت ۸۳٫۴۹ و ۸۲٫۹۰ روبرو است و انتظار داریم از این محدوده تقاضا برای خرید افزایش یابد. در میان مدت شکست سطح ۸۴٫۴۹ زمینه ساز صعود به سوی ۸۴٫۶۲ و ۸۵٫۸۰ خواهد بود.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص ایندکس دلار آمریکاشاخص ایندکس

 

UsdJpy : امروز صبح و در آسیا، شاخصهای سهام تضعیف شدند و بدنبال آن بازارهای سهام اروپا و معاملات آتی آمریکا با کاهش قیمت مواجه شدند که همین موجب کاهش زوج ارز دلار- ین ژاپن به پایین سطح ۱۰۱٫۸۰ گردید. همچنان بر این باوریم که حرکت قیمت در کوتاه مدت و میان مدت کاهشی خواهد بود و معامله گران در نرخهای بالا اقدام به فروش خواهند کرد و برای امروز از نحوه چینش سفارشات می توان متوجه شد سفارش های فروش در منطقه نزدیکی ۱۰۱٫۷۰ الی ۱۰۲٫۰۰ قرار دارند.

با توجه به سقوط شاخص سهام نیکی ژاپن فشارهای نزولی این زوج ارز نیز همچنان ادامه خواهد داشت و تا هنگامیکه سطح مقاومت ۱۰۳ مستحکم است، حرکت نزولی ادامه دارد و پیش بینی می کنیم تا محدوده نزدیکی ۱۰۰٫۳۵ کاهش یابد و حتی ممکن است با شکست ۱۰۰٫۳۵ تا نزدیکی سطح روانی ۱۰۰ پایین آید. اما برای امروز توصیه می کنیم که در همین نزدیکی منطقه ۱۰۰٫۳۵ نسبت به تسویه فروش اقدام شود زیرا برخی از سفارشات خرید در حول و حوش منطقه ۱۰۰٫۳۵ تا سطح روانی ۱۰۰ چیده شده اند.

در زوج EurJpy نیز برای کسانیکه حرکت اول پوزیشن های فروش را از دست داده اند، بازگشت امروز قیمت به سوی منطقه ۱۳۱٫۸۰ و ۱۳۱٫۹۰ الی ۱۳۲٫۰۰ فرصتی برای ورود مجدد به فروش با حد سود ۱۳۰٫۹۰ و ۱۳۰٫۸۰ می باشد و کف امروز قیمت نیز در محدوده ۱۳۰٫۲۰ تا ۱۳۰٫۰۰ در نظر گرفته می شود که مقداری از سفارشات خرید نیز در همین محدوده قرار گرفته اند.

برای زوج GbpJpy نیز می بایست بزودی در انتظار کاهش بیشتر قیمت به سوی ۱۵۰٫۹۵ ( خط میانگین متحرک ۵۰ روزه ) و سپس منطقه ۱۴۸٫۴۵ و ۱۴۸٫۰۰ ( فیب ۵۰ درصدی ) باشیم. واگرایی منفی بوجود آمده در اندیکاتور MACD نیز این حرکت کاهشی به سوی ۱۵۰٫۹۵ را تایید می نماید. سطح مقاومت یا سقف قیمت نیز در منطقه ۱۵۵ الی ۱۵۵٫۵۰ قرار گرفته است و تا زمانیکه قیمت پایین این منطقه مقاومت قرار دارد راه برای کاهش به سوی ۱۵۰٫۹۵ و حتی ۱۴۸٫۴۵ هموار است که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – ین ژاپن

پوند ین

GbpUsd : نشانه هایی که قبلا در خصوص سفارشات فروش این زوج ارز در نزدیکی منطقه ۱٫۵۲۰۰ گفته بودیم سرانجام عملی شد و امروز قیمت از اطراف این سطح با کاهش مواجه شد و برای امروز چنانچه بتواند به زیر سطح ۱٫۵۱۰۰ کاهش یابد تحت فشارهای نزولی بیشتری به سوی ۱٫۵۰۱۵ و ۱٫۵۰۰۰ قرار خواهد گرفت.

از این رو، هر چند امروز قیمت این زوج ارز تا نزدیکی بالاترین نرخهای بیش از یک هفته گذشته رسید اما سفارشات فروش در منطقه ۱٫۵۲۰۰ و بعدی در منطقه ۱٫۵۲۲۰ ( فیب ۵۰ درصدی ) الی ۱٫۵۲۳۰ چیده شده اند و در نزدیکی این منطقه اقدام به فروش خواهیم کرد. اعلام ضعیف آمار و اخبار اقتصادی اخیر از انگلیس و نیز حساسیتی که هم اکنون بازار نسبت به گسترش محرکهای اقتصادی و برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی انگلیس و از سوی دیگر برخی گمانه زنی ها از توقف سیاستهای انبساطی بانک مرکزی آمریکا دارد، احتمالاً موجب استمرار فشارهای نزولی بر پوند گردد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند 

UsdChf : برای تثبیت حرکت صعودی این زوج ارز، چنانکه پیشتر نیز گفته ایم، می بایست قیمت در بالای سطح ۰٫۹۵۰۰ تثبیت شود که اگر این حرکت صورت گیرد، می بایست امروز به انتظار صعود تا نرخهای ۰٫۹۶۴۰ و ۰٫۹۶۶۰ الی ۰٫۹۶۷۰ بود.

برای امروز با توجه به قرار گیری سفارشهای خرید در منطقه ۰٫۹۵۵۰ و ۰٫۹۵۲۰ می توان اقدام به ورود برای پوزیشن های خرید نمود و حد سود را در نزدیکی منطقه مقاومت ۰٫۹۶۴۰ و ۰٫۹۶۶۰ الی ۰٫۹۶۷۰ در نظر گرفت زیرا با توجه به چینش سفارش های فروش احتمال اینکه در این منطقه فروشندگان غالب شوند و جریان نزولی از سرگرفته شود وجود دارد. در حرکت صعودی نیز شکست کامل سطح ۰٫۹۷۲۰ موجب صعود به ترتیب تا ۰٫۹۸ و  نزدیکی حد برابری یعنی بالاترین سطح به ثبت رسیده در جولای ۲۰۱۲ خواهد شد که در نمودار زیر مشخص است .

لازم به ذکر است که برای امروز سفارشات فروش زوج AudUsd در منطقه نزدیکی سطح ۰٫۹۷۰۰ با حد سود در نزدیکی ۰٫۹۵۸۰ قرار دارد. سفارشات خرید زوج UsdCad نیز در منطقه ۱٫۰۳۳۰ و ۱٫۰۳۱۰ الی ۱٫۰۳۰۰ با حد سود در نزدیکی منطقه ۱٫۰۳۸۰ الی ۱٫۰۴۰۰ به چشم می خورند . مقاومت همچنان در محدوده ۱٫۰۴۳۰ و ۱٫۰۴۴۵ تا ۱٫۰۴۵۰ وجود دارند که تنها عبور از این منطقه موجب صعود بیشتر خواهد شد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس

فرانک سویس