تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

بدلیل صعود شاخص جهانی دلار و آمارهای ضعیف اقتصادی از اروپا ، روزهای سختی برای یورو رقم خورده و با اقدام معامله گران به گرفتن پوزیشن های فروش، قیمت تا سطح ۱٫۳۳۶۶ سقوط کرد که پایین ترین سطح ۸ ماهه گذشته است و اکنون پس از انجام یک حرکت اصلاحی کوتاه، احتمال ادامه سیر نزولی یورو وجود دارد.

معامله گران برای بازگرداندن قیمت به این زوج ارز به سطوح بالا کار سختی را در پیش دارند و در این مسیر، سطح ۱٫۳۴۰۰ مقاومت اولیه قیمت و پس از آن سطوح بعدی نرخهای ۱٫۳۴۲۰ – ۱٫۳۴۳۰ و ۱٫۳۴۴۵ – ۱٫۳۴۵۰ و ۱٫۳۴۶۰- ۱٫۳۴۷۰ الی منطقه ۱٫۳۴۹۰ و ۱٫۳۵۰۰ است.

با این حال، باید توجه داشت، به دلیل سقوط شدید قیمت، این احتمال وجود دارد که بازار اقدام به انجام حرکتی اصلاحی نموده و مقداری شاهد بازگشت قیمت به سطوح بالا باشیم. این حرکت در راستای حفظ سود (Profit Taking) قابل توجیه است. از سوی دیگر برای امروز در منطقه ۱٫۳۳۸۰ ، ۱٫۳۳۷۰ و ۱٫۳۳۶۵ مقداری سفارشات خرید چیده شده است و ممکن است مقداری به سطوح بالا بازگردد.

در هر صورت در حال حاضر، بهترین استراتژی یورو، خرید در محدوده نرخ ۱٫۳۳۸۰ ، ۱٫۳۳۷۰ و ۱٫۳۳۶۵ و فروش در سطوح ۱٫۳۴۲۰ – ۱٫۳۴۳۰ ، ۱٫۳۴۴۵ و ۱٫۳۴۵۰ است که این سطوح در نمودار زیر محل برخورد قیمت به کف ابر ایچیموکو در تایم فریم ۱ ساعته است.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز امروز شاخص قیمت مصرف کنندگان اروپا اعلام شد و از رقم قبلی و مورد انتظار ۰٫۵% به ۰٫۴% کاهش یافت. شاخص خالص قیمت مصرف کنندگان اروپا (به استثنای غذا و انرژی) مطابق پیش بینی ها ۰٫۸% اعلام شد. این آمار بخوبی کند شدن آهنگ رشد اقتصادی اروپا را مشخص می سازد.

گزارش دیگری که دیروز اعلام شد نشان داد که تورم مصرف کنندگان اسپانیا به زیر صفر درصد و همین شاخص برای ایتالیا عدد صفر درصد اعلام شد این در حالی بود که قبلا پیش بینی می شد ۰٫۲%+ اعلام شود.

از تحولات روزهای ابتدایی بازار و اخبار منتشر شده می توان نتیجه گرفت، حرکت نزولی یورو در برابر ارزهای همتای خود ادامه خواهد یافت و حال اگر در این روند نزولی گاهاً با انتشار اخباری، توقف و اصلاحی صورت گیرد، اما با توجه به انتظارات بازار از ادامه سیاست های پولی انبساطی بانک مرکزی اروپا (ECB)، حرکت نزولی یورو در میان مدت پایدار خواهد ماند.

نتیجه آن، سقوط شدید و سریع یورو خواهد بود که احتمال تشکیل یک روند میان مدت نزولی برای آن را به همراه دارد. اکنون این احتمال قوی وجود دارد که پس از انجام یک حرکت اصلاحی، بار دیگر شاهد ادامه روند نزولی یورو باشیم. در مجموع یورو در سراشیبی سقوط به سوی ۱٫۳۲۹۵ (پایین ترین سطح ماه نوامبر ۲۰۱۳) قرار گرفته است و می بایست به این سقوط تن دهد.

از امروز تا انتهای هفته، اخبار بسیار مهم دیگری در ایالات متحده آمریکا از جمله تعداد مدعیان بیمه بیکاری هفتگی و آمار ماهیانه اشتغال بخش غیر کشاورزی (NFP) منتشر خواهد شد که قطعاً به نوسانات بیشتر بازار خواهد انجامید.

************************************

در زوج ارز دلار – ین ژاپن نیز خریداران بار دیگر نبض بازار را در اختیار گرفته اند و قیمت به بالاترین نرخهای ۴ ماهه گذشته رسیده است، برای امروز سطوح مقاومت کلیدی به ترتیب نرخهای ۱۰۳٫۱۵ و ۱۰۳٫۲۰ و در ادامه ۱۰۳٫۲۵ و ۱۰۳٫۳۰ خواهند بود که برخی از سفارشات فروش در همین منطقه وجود دارند.

امروز معامله گران با رسیدن قیمت این زوج ارز به نرخهای پایین یعنی حول و حوش ۱۰۲٫۶۰ و ۱۰۲٫۵۰ اقدام به خرید خواهند کرد و از این رو، انتظار می رود از آنجایی که بازدهی اوراق قرضه ۲ ساله خزانه داری آمریکا به بالاترین حد ۳ ساله گذشته یعنی ۰٫۵۹ رسیده است، هرگونه حرکت کاهشی زوج دلار- ین ژاپن، دوام چندانی نداشته باشد.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز امروز سطح حمایت اولیه بر روی نرخهای ۱۳۷٫۳۰ و ۱۳۷٫۲۵ قرار گرفته است و در نتیجه، فرصتی برای ورود مجدد خریداران فراهم می آورد و در محدوده ۱۳۷٫۸۵ ، ۱۳۷٫۹۰ الی ۱۳۸٫۰۰ می تواند وارد پوزیشن های فروش با حد استاپ چند پیپ بالای ۱۳۸٫۰۰ شد و برای امروز تا هنگامی که حرکت صعودی بالای سطح استاپ ۱۳۸٫۰۰ تثبیت نشود، اقدامی برای افزودن به پوزیشن های خرید نخواهیم کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو