تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

چنانچه قویاً انتظار می رفت، قیمت نفت خام سبک آمریکا به شدت کاهش یافت و هم اکنون برای معاملات امروز پیش بینی می کنیم که سطح حمایت ۹۷٫۳۷ دلار/بشکه لمس شود و چنانچه این سطح نیز شکسته شود موجب کاهش به ۹۵٫۴۹ می گردد.

از آنجایی که تولیدات جهانی نفت به بیش از حد تقاضای خود در سال جاری رسیده است و عرضه نفت در آفریقا و اروپا بالا رفته است، از این رو نفت راهی جز کاهش بیشتر ندارد و به نظر می رسد، تمایل فعالان بازار به فروش نفت همچنان از اولویت های معامله گران است و نفت در مسیر کاهشی قرار گرفته است.

در نمودار زیر مشاهده می فرمائید که سطح حمایت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که این موج از سطح ۱۰۶٫۶۴ (بالاترین سطح روز ۲۵ ژوئن) آغاز گردیده است.

حمایت بعدی نیز بر روی نرخ ۹۵٫۴۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) واقع شده است و همانطور که دیروز عرض کردم این موج نزولی c از نوسانات نزولی زیادی برخوردار است و براحتی می تواند قیمت را تا حدود سطح ۹۵٫۴۹ پایین بکشاند.

از این رو سطح حمایت ۹۷٫۳۷ نمی تواند مانع جدی از حرکت نزولی نفت گردد و حتی اگر هم برای امروز اصلاح و افزایشی داشته باشیم بسیار کوتاه و محدود به سطح مقاومت ۹۸٫۵۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) خواهد بود.

بنابراین هنوز هم فرصتهای زیادی برای ادامه حرکت کاهشی نفت خام سبک آمریکا به ترتیب به سطوح ۹۷٫۳۷ و ۹۵٫۴۹ دلار/بشکه وجود دارد. لازم به ذکر است که امروز از آمریکا شاخص اشتغال ماهیانه آمریکا (NFP) اعلام می شود که می تواند بر روی بازار تاثیر گذار باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

اخبار ناخوشایند برای نفت برنت همچنان ادامه دارد و قیمت طی روزهای اخیر به نرخهای پایین سقوط کرده است و اکنون در نمودار زیر مشخص است که سطح حمایت ۱۰۵٫۹۳ دلار/بشکه نیز شکسته شده است.

برای امروز می بایست منتظر فرود قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۱۰۴٫۲۸ باشیم و در صورتیکه این سطح نیز شکسته شود قیمت را تا نرخ ۱۰۲٫۹۴ پایین خواهد آورد.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی c قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) شروع شده است. این موج نزولی c در آینده نزدیک فرصت خیلی خوبی را برای کاهش قیمت تا سطح ۱۰۱٫۶۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) فراهم خواهد آورد.

بنابراین می توان گفت حمایت بعدی بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی یعنی نرخ ۱۰۴٫۲۸ قرار دارد که بزودی لمس خواهد شد و این در حالی است که اگر به هر دلیلی به بالای سطح مقاومت ۱۰۶٫۳۵ برسد به معنای شکست غلط سطح ۱۰۵٫۹۳ می باشد و قیمت حداقل چند روزی را در حالت اصلاح بالای سطح حمایت ۱۰۴٫۲۸ سپری خواهد کرد تا مجدد این سطح را لمس کند.

اخبار مهم امروز از اشتغال آمریکا را پیگیری کنید و در صورت شکست سطح حمایت ۱۰۴٫۲۸ دلار/بشکه منتظر کاهش بیشتر قیمت نفت برنت باشید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت