تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

روز جمعه، پس از اعلام دور از انتظار تعداد اشتغال در آمریکا که نشان داد این تعداد در ماه جولای با ثبت ۲۰۹۰۰۰ کمتر از پیش بینی ها (۲۳۳۰۰۰) اعلام شده است و نرخ بیکاری، از رقم ۶٫۱% به ۶٫۲% افزایش یافته است، اونس طلا تقویت شد و این گمانه را برای سرمایه گذاران بوجود آورد که ممکن است بانک فدرال رزرو تعجیلی در افزایش نرخ بهره نداشته باشد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است برای ادامه حرکت افزایشی اونس طلا، می بایست قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۲۹۸ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) تثبیت شود.

در صورتی که قیمت اونس طلا در بالای نرخ ۱۲۹۸ قرار گیرد، در موج d مانعی برای بازگشت قیمت به سطح ۳۸٫۲ درصدی فیبوناچی در سطح ۱۳۰۴ وجود نخواهد داشت و بیشتر از آن فعلا مورد توجه نیست زیرا امروز هیچ خبر مهمی در تقویم اقتصادی آمریکا وجود ندارد و این در حالی است که عمده توجهات بازار به آمار ضعیف اشتغال روز جمعه آمریکا و تحولات خاورمیانه معطوف شده است.

اما اگر قیمت همچنان در زیر سطح مقاومت ۱۲۹۸ قرار گیرد ممکن است موج d خاتمه یابد و ما را در موج نزولی e قرار دهد که در نمودار زیر به وضوح مشخص است.

از منظر تحلیل تکنیکال، به باور ما این موج برگشتی که از سطح ۱۲۸۰ آغاز شده در موج d یعنی چهارمین موج از موج بزرگتر C می باشد که این موج در قالب پنج ریز موج شکل گرفته است.

بررسی سطوح فیبوناچی از موج C نشان می دهد که مقاومت قیمت در ۱۲۹۸ که مماس با خط روند نزولی رسم شده است مانع از افزایش بیشتر قیمت در موج d شده است و این احتمال وجود دارد این موج به پایان رسیده باشد و پس از آن موج e که پنجمین موج محسوب می شود شروع شود که می تواند در صورت عدم توانایی قیمت در عبور از سطح ۱۲۹۸ منجر به برگشت قیمت به سوی ۱۲۸۰ گردد.

بنابراین از نظر تحلیل تکنیکال، فعلا خرید اونس طلا دلیل قانع کننده ای ندارد و تا زمانیکه زیر خط روند نزولی رسم شده قرار دارد نباید وارد خرید شد مگر آنکه از بالا سطح مقاومت ۱۲۹۸ و خط روند با قدرت شکسته شود که آن وقت می توان با هدف اولیه ۱۳۰۴ وارد پوزیشن خرید شد در غیر این صورت همانطور که در بالا عرض کردم و در نمودار زیر نیز مشخص است در موج e امکان بازگشت قیمت به سوی ۱۲۸۰ وجود دارد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا