تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن موقتا مقداری در بالای سطح ۹۷٫۳۷ دلار/بشکه مورد حمایت قرار گیرد و ممکن است برای معاملات امروز مدتی در بالای این سطح در نوسان باشد یا مقداری به سوی سطح مقاومت ۹۸٫۵۳ اصلاح کند تا دوباره تحت فشارهای نزولی قرار گیرد.

این سطح حمایت در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج کاهشی c تشکیل شده است که سومین موج از چرخه سه موجی قیمت می باشد که از سطح ۱۰۶٫۶۴ (بالاترین سطح روز ۲۵ ژوئن) آغاز شده است.

همانطور که قبلا خدمتتان عرض کردم این موج می تواند قیمت را حتی تا سطح ۹۵٫۴۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند که البته این مشروط به شکست سطح ۹۷٫۰۹ (پایین ترین سطح روز ۱ اوت) می باشد.

در هر صورت برای امروز بخشی از برگشت و اصلاح قیمت را مربوط به شروع حرکت اصلاحی پس از برخورد قیمت به سطح حمایت ۹۷٫۳۷ می دانیم که در این راستا، ناتوانی قیمت برای  تثبیت کامل در زیر سطح ۹۷٫۳۷ نیز به این امر کمک کرده است.

به همین خاطر انتظار می رود قیمت نفت خام سبک آمریکا مدت کوتاهی بالای سطح حمایت ۹۷٫۳۷ به استراحت بپردازد اما باید توجه داشت که سطح ۹۸٫۵۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) مقاومت مستحکم محسوب می شود و بعید به نظر می رسد که امروز بتواند بیشتر از این سطح اصلاح داشته باشد.

از این رو پس از انجام یک حرکت اصلاحی کوچک می بایست دوباره در انتظار کاهش قیمت باشیم و در صورت شکست سطح ۹۷٫۰۹ سریعا به سوی سطح ۹۵٫۴۹ دلار/بشکه کاهش خواهد یافت که در چارت زیر دیده می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن موقتا بالای سطح حمایت ۱۰۴٫۲۸ دلار/بشکه در نوسان باشد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی قیمت قرار گرفته است که این موج از سطح ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح ۱۹ ژوئن) تشکیل شده است.

سطح حمایت دیگری که این منطقه را مستحکم تر نموده است در اطراف سطح ۱۰۴٫۳۹ (پایین ترین سطح روز ۱۵ جولای) قرار دارد. این دو سطح حمایت فعلا منجر به توقف حرکت نزولی قیمت شده اند و احتمالا شاهد یک حرکت اصلاحی و برگشتی جزئی باشیم که البته هنوز نمی توان با اطمینان بیشتری در مورد این حرکت صحبت کرد.

در حرکت نزولی نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۰۴٫۰۰ تایید کننده شکست سطح حمایت ۱۰۴٫۲۸ می باشد که تنها در این شرایط می توان به کاهش قیمت به سطح ۱۰۲٫۹۴ اطمینان پیدا کرد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی واقع شده است.

بنابراین همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت نفت برنت در ناحیه بین دو سطح ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی فیبوناچی قرار دارد و هنوز سیگنال روشنی برای حرکت صادر نکرده است اما با خروج از ۱۰۴٫۲۸ یا ۱۰۵٫۹۳ دلار/بشکه می توان اقدام به ورود نمود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت