تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

قیمت این زوج ارز فعلا در سشن آسیا و اروپا تا بدین لحظه در روندی خنثی به میزان فقط ۱۵ واحد و مابین نرخهای ۱٫۳۴۱۵ و ۱٫۳۴۳۰ قرار دارد و فروشندگان منتظرند تا در نرخهای بالا یعنی در سه مرحله ۱٫۳۴۴۵ – ۱٫۳۴۵۰ و ۱٫۳۴۶۰- ۱٫۳۴۷۰ الی ۱٫۳۴۹۰ و ۱٫۳۵۰۰ اقدام به فروش کنند.

با این حال، هم اکنون انتظار می رود حرکت قیمت در روندی خنثی ادامه یابد و امروز سطوح حمایت یورو که برخی از سفارشات خرید در نزدیکی این منطقه قرار دارد در نرخهای ۱٫۳۴۰۰ ، ۱٫۳۳۸۵ و ۱٫۳۳۸۰ پایدار بماند.

با توجه به استمرار حرکت کاهشی یورو و احتمال ادامه آن، باز هم باید اقرار کنیم که اکنون روند نزولی که پیشتر به آن تکیه کرده بودم هنوز هم به قوّت خود باقی است و اکنون باید استراتژی فروش در نرخهای بالا را بکار بگیریم.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز برای امروز استراتژی ما، خرید در نرخهای ۱۰۲٫۵۰ ، ۱۰۲٫۳۰ و ۱۰۲٫۲۰ فروش در نرخهای ۱۰۳٫۱۵ ، ۱۰۳٫۲۰ و ۱۰۳٫۲۵ قرار دارند.

قیمت زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز کماکان مابین سطوح ۱۳۷٫۵۰ و ۱۳۸٫۰۰ در روندی خنثی قرار دارد. تا زمانیکه یکی از این سطوح شکسته نشود، می توان در سطوح بالا یعنی سطوح ۱۳۸٫۰۰ و حتی ۱۳۸٫۲۰ و ۱۳۸٫۳۰ اقدام به فروش و در نرخهای پایین یعنی حدود ۱۳۷٫۳۰ و ۱۳۷٫۲۵ وارد پوزیشن خرید شد و از این روند خنثی استفاده کرد.

برای شاخصی که ارزش دلار آمریکا (DXY) را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند پیش بینی می کنیم که این هفته تا سطح ۸۱٫۸۵۴ افزایش یابد که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج c تایید کرده است.

در نمودار زیر مشخص است که از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی شمارش امواج الیوت، این سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۷۸٫۹۰۶ (پایین ترین سطح روز ۸ مه) تشکیل شده است.

به باور ما این موج به اندازه ی طول موج قبلی یعنی موج a حرکت خواهد کرد و از قدرت و توانایی خوبی برای افزایش به سطح ۸۱٫۸۵۴ برخوردار است که این سطح محل برخورد قیمت به سطح فیبوناچی ۱۰۰ درصدی می باشد که در چارت زیر به وضوح دیده می شود.

تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۸۴٫۷۵۳ (بالاترین سطح روز ۹ جولای ۲۰۱۳) به ۷۸٫۹۰۶ نشان می دهد که هدف اولیه قیمت بر روی خط فیبوناچی ۸۱٫۸۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می باشد که این سطح بسیار نزدیک به نرخ ۸۱٫۸۵۴ می باشد.

لازم به ذکر است که حرکت اصلاحی که روز جمعه پس از انتشار آمار ضعیف اشتغال آمریکا از سطح ۸۱٫۵۷۳ (بالاترین سطح روز ۳۱ جولای) شروع شده به احتمال زیاد در بالای سطح حمایت ۸۱٫۰۴۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) به پایان خواهد رسید و شاخص دلار آمریکا دوباره با افزایش قیمت روبرو خواهد شد.

بنابراین به نظر میرسد قیمت ایندکس جهانی دلار آمریکا در حال انرژی گرفتن است و پتانسیل رشد خوبی در قیمت آن ایجاد شده است که ممکن است در هفته جاری قیمت را به نقاط بالاتری یعنی سطوح ۸۱٫۸۳ و ۸۱٫۸۵۴ هدایت نماید.

ما از هم اکنون در نمودار زیر، از نظر تحلیل امواج الیوت و سطوح فیبوناچی روند احتمالی حرکت آتی و هدف بعدی قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا را در موج افزایشی c تا حوالی سطح ۸۱٫۸۵۴ پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار