تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

تغییر خاصی در روند اونس طلا دیده نمی شود و قیمت همچنان در پایین سطوح مقاومت ۱۲۹۲ و مهمتر از همه ۱۲۹۸ تثبیت شده است و تا زمانیکه قیمت در پایین این سطوح قرار دارد هنوز امکان لمس سطح ۱۲۸۰ وجود دارد مگر اینکه از بالا سطح ۱۲۹۷٫۷۹ با قدرت شکسته شود و این سطح در نمودار زیر مشخص گردیده است.

این طور به نظر می رسد که حرکت اصلاحی و برگشتی قیمت که قبلا در موج d از سطح ۱۲۸۰٫۴۰ (پایین ترین سطح روز ۱ اوت) آغاز شده در همان اطراف سطح ۱۲۹۷ کامل شده است. این موج همانطور که دیروز گفتم چهارمین موج از موج C می باشد که این موج به سوی سطح ۱۲۷۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) در جریان است.

در واقع این موج C در کل از پنج ریز موج تشکیل شده است و ما هم اکنون در موج e یعنی پنجمین موج قرار داریم که در این موج می تواند قیمت را به ترتیب به سطوح ۱۲۸۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و ۱۲۸۰ برساند. اما برای تایید موج e و کاهش قیمت به نرخ ۱۲۸۰ ابتدا می بایست قیمت همچنان خود را در زیر سطح ۱۲۹۱٫۵۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) تثبیت نماید در غیر این صورت احتمالا دوباره به سوی سطح ۱۲۹۷ برمی گردد.

از منظر تحلیل فاندامنتال، بی شک مهمترین خبر امروز در بازار اونس طلا، اعلام میزان شاخص مدیران خرید بخش خدمات و سفارشات کارخانه ای است که انتظار می رود نسبت به ماه گذشته خود از افزایش قابل توجهی برخوردار باشند.

واکنش بازار قبل از اعلام این خبر، کاهش اونس طلا بوده که از روز قبل آغاز شده است و دیروز در شرایطی که خبر خاصی در بازار وجود نداشت، به کاهش قیمت تا سطح ۱۲۸۶ انجامید.

در هر صورت امروز از آمریکا در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران شاخص مدیران خرید بخش خدمات (ISM Services) اعلام می شود که انتظار میرود از رقم قبلی ۵۶٫۰۰ به ۵۶٫۶ افزایش یابد و برای شاخص سفارشات کارخانه ای نیز پیش بینی می شود به میزان ۰٫۶%+ رشد داشته باشد.

چنانچه آمارهای اقتصادی آمریکا امروز مثبت باشند و بالاتر از حد انتظارات ظاهر شوند، قیمت اونس طلا تحت فشارهای نزولی قرار می گیرد اما اگر ضعیف تر از پیش بینی ها باشد و مشروط به اینکه قیمت حداقل ۲ ساعته بالای سطح ۱۲۹۱٫۵۰ تثبیت شود، به سوی مقاومت ۱۲۹۷٫۷۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) رانده خواهد شد.

تقویت ایندکس جهانی دلار آمریکا و کاهش موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) از عواملی هستند که قیمت جهانی اونس طلا را همچنان در پایین سطح مقاومت ۱۲۹۷٫۷۹ قرار داده اند و باید منتظر ماند و حرکت بازار را بین سطوح ۱۲۹۱٫۵۰ و ۱۲۹۷٫۷۹ دنبال کرد تا با خروج قیمت از این محدوده جهت قیمت مشخص گردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا