تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

در قیمت نفت خام سبک آمریکا در حال حاضر، حرکت در روندی خنثی ادامه دارد تا امروز یکی از سطوح ۹۷٫۳۷ یا ۹۸٫۵۳ دلار/بشکه با قدرت شکسته شود و سیگنال مشخصی از شروع حرکت جدید صادر کند. با خروج قیمت از روند خنثی، احتمال حرکت در هر دو سوی این روند وجود دارد.

در حرکت صعودی، چنانچه قیمت بتواند از سطح مقاومت ۹۸٫۵۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) با قدرت عبور کند و حداقل ۲ ساعت بالای آن تثبیت شود امکان افزایش قیمت به سطح ۹۹٫۴۷ بوجود خواهد آمد و در حرکت نزولی نیز سطح حمایت در نرخ ۹۷٫۳۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) دیده می شود که اگر شکسته شود منجر به کاهش به ۹۵٫۴۹ می شود.

در تقویم اقتصادی امروز اخبار مدیران خرید بخش خدمات و سفارشات کارخانه ای آمریکا دیده می شود و انتظار می رود حرکت بازار در روندی خنثی دنبال شود تا یکی از سطوح فوق شکسته شود.

بنابراین برای امروز بهترین استراتژی، ورود به پوزیشن خرید بالای ۹۸٫۵۳ (باز هم یادآوری می شود مشروط به تثبیت ۲ ساعته بالای آن) برای رسیدن به نرخ ۹۹٫۴۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و ورود به پوزیشن فروش در پایین سطح ۹۷٫۳۷ برای رسیدن به نرخ ۹۵٫۴۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می باشد.

اخبار متعددی که امروز در بازار منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای نفت خام سبک آمریکا بین سطوح ۹۷٫۳۷ و ۹۸٫۵۳ دلار/بشکه فراهم آورد. در این میان، بی شک، اخبار آمریکا توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است، حرکت قیمت نفت برنت دریای شمال فعلا در روندی خنثی قرار گرفته است تا برای امروز یکی از سطوح ۱۰۴٫۲۸ و ۱۰۵٫۹۳ دلار/بشکه با قدرت شکسته شود و جهت آن مشخص گردد.

این محدوده خنثی مابین خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی c شکل گرفته است که این موج در واقع سومین موج از چرخه سه موجی قیمت می باشد که از سطح ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) شروع شده است.

در حرکت افزایشی، نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۰۵٫۹۳ می تواند به تقویت قیمت به سطح ۱۰۷ بیانجامد و این سطح محل برخورد قیمت به خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۰۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) می باشد.

با این حال گرایش قیمت بیشتر متمایل به کاهش می باشد زیرا ما هنوز در موج c قرار داریم و در این موج ممکن است قیمت تا سطح ۱۰۱٫۶۰ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) کاهش یابد.

بنابراین فعلا عدم توانایی قیمت برای شکستن یکی از سطوح حمایت یا مقاومت ، قیمت نفت برنت را در روندی خنثی قرار داده است که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت