تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

تغییر خاصی در تصویر تکنیکال این زوج دیده نمی شود و امروز فشارهای نزولی یورو پس از اعلام آمار ضعیف مدیران خرید بخش خدمات ایتالیا همچنان در زیر سطح ۱٫۳۴۰۰ ادامه دارد.

بنا به گفته معروف ” روند دوست شماست ” کماکان به انتظار ادامه حرکت کاهشی یورو هستیم زیرا طی چند روز اخیر، قیمت نتوانسته که خود را به بالای سطوح مقاومت ۱٫۳۴۴۵ و ۱٫۳۴۶۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۳۲۹۵ به ۱٫۳۹۹۵) برساند.

فقط برای امروز باید توجه داشته باشیم که معامله‌ گران یورو، در فاصله ۱٫۳۴۲۵ ، ۱٫۳۴۴۵ ، ۱٫۳۴۵۰ ، ۱٫۳۴۶۰ و ۱٫۳۴۷۰ حاضر به فروش یورو هستند و بنابر سیگنالهای تحلیل تکنیکال یورو فعلا قیمت در حال ورود به باند حمایتی ۱٫۳۳۶۵ تا ۱٫۳۳۵۰ می باشد و این سیگنالها برای امروز همگی دلالت بر یک حمایت خوب از ریزش بیشتر در این فاصله دارند.

چنانچه فشار فروش یورو بیشتر هم شود آنگاه بعید نیست که قیمت به سمت ۱٫۳۳۵۰ نیز حرکت کند که البته امروز احتمال ریزش به پایین این سطح، از سوی اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال و نحوه قرار گرفتن سفارشات خرید و فروش، ضعیف به نظر میرسد.

به همین خاطر فعلا برای امروز نباید منتظر کاهش قابل توجه قیمت به زیر ۱٫۳۳۵۰ باشیم اما شانس بازگشت دوباره قیمت از محدوده حمایتی ۱٫۳۳۶۵ و ۱٫۳۳۵۰ به نرخهای بالاتر کم نیست.

در حرکت کاهشی، تنها بسته شدن کندل امروز در بازار آمریکا در زیر سطح حمایت ۱٫۳۳۶۵ (پایین ترین سطح ۳۰ جولای) برای فردا پتانسیل ورود فروشندگان جدید تا سطح ۱٫۳۲۹۵ (کمترین سطح ۷ نوامبر) را دارد که این سطح در آینده نزدیک و هر چه به جلسه بانک مرکزی اروپا نزدیک تر می شویم به نظر قابل دسترس است.

در نمودار زیر همچنین به وضوح دیده می شود که عدم توانایی و قدرت قیمت در شکست خط تنکان سن نشان از برتری فروشندگان نسبت به خریداران دارد.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز از آنجاییکه روز پنجشنبه این هفته، نشست بانک مرکزی اروپا (ECB) برگزار می شود و دراقی نیز اخیراً مواضع خود را برای مقابله با تورم منفی ابراز داشته است، انتظار می رود در نشست اخیر بانک مرکزی نیز شاهد اعمال سیاستهای انبساطی باشیم و این موضوع می تواند فشارهای بیشتری در آینده نزدیک بر یورو تحمیل کند.

در حال حاضر، یکی از عوامل کاهش یورو، اختلاف نرخ بهره میان EU/US است و همچنین، یکی دیگر از دلایل اقبال معامله گران به فروش یورو، احتمال گسترش سیاست های انبساطی و خرید دارایی ها توسط بانک مرکزی اروپا است. به باور ما، این موضوع در نشست این هفته که روز پنجشنبه برگزار خواهد شد می تواند مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

در زوج ارز دلار- ین ژاپن نیز با دید تکنیکال و نحوه چینش سفارشات در سیستم های معاملاتی روزانه می توان گفت برای امروز ناحیه ۱۰۲٫۳۰ ، ۱۰۲٫۲۰ و ۱۰۲٫۰۰ به احتمال زیاد منطقه خرید است و می تواند به عنوان محدوده ورود به پوزیشن خرید در نظر گرفت.

سفارشات فروش نیز در منطقه ۱۰۳٫۰۰ ، ۱۰۳٫۱۵ ، ۱۰۳٫۲۰ و ۱۰۳٫۲۵ وجود دارند و معامله گران در نرخهای فوق فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش خواهند داشت.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز می توان امروز با فرود قیمت به حوالی قیمتهای ۱۳۷٫۳۰ و ۱۳۷٫۲۵ اقدام به ورود در پوزیشن خرید و در حوالی سطوح ۱۳۸٫۰۰ ، ۱۳۸٫۲۰ و ۱۳۸٫۳۰ اقدام به ورود به پوزیشن فروش کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو