تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

روز گذشته همانطور که پیش بینی کرده بودیم قیمت ابتدا تا محدوده نزدیکی ۱۲۸۰ کاهش یافت اما پس از برخورد به این سطح حمایت و با ادامه شرایط عدم ثبات امنیتی در اوکراین و حضور نیروهای نظامی روسیه در مرز اوکراین، همین یک موتور محرک کافی بود تا دوباره قیمت به بالای سطح ۱۲۹۰ برگردد و خریداران از این شرایط به نفع خود بهره گیرند.

از آنجایی که دیروز شاخصهای سهام آمریکا در واکنش به اظهارات دیشب وزیر امور خارجه لهستان در خصوص احتمال انجام اقدامات نظامی از طرف روسیه، در نرخهای پایین بسته شدند و امروز نیز اکثر بازارهای سهام با کاهش مواجه شده اند، اختمالا امروز شاهد حرکتهای افزایشی قیمت اونس طلا باشیم.

باید توجه داشت که تنش سیاسی اوکراین همچنان تاثیر منفی زیادی بر شاخص سهام در بازارهای بین المللی و در عوض تاثیر مثبتی بر قیمت جهانی اونس طلا دارد و تشدید تنش های سیاسی در اوکراین سرمایه گذاران بین المللی را برای خرید بیشتر اونس طلا ترغیب خواهد کرد.

همانطور که در نمودار زیر می بینید امروز اونس طلا در حال تلاش برای عبور از سطح مقاومت ۱۲۹۳ می باشد که اگر موفق به شکست کامل این سطح شود می تواند تا حدود سطح ۱۳۰۵ پیشروی داشته باشد.

در حال حاضر، سطح حمایت ۱۲۸۰ که بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی قرار دارد، مانع جدی برای شروع حرکت کاهشی است و برای امروز قیمت به سوی سطح ۱۲۹۳ و حتی ۱۳۰۵ در حرکت افزایشی قرار گرفته است.

این سطح حمایت همانطور که گفتیم بر روی سطح ۶۱٫۸ درصدی حرکت اصلاحی فیبوناچی از ۱۲۴۰٫۶۰- پایین ترین سطح روز ۳ ژوئن به ۱۳۴۵- بالاترین سطح روز ۱۰ جولای) است و این سطح حمایت زمینه را برای برگشت و افزایش قیمت به سوی سطح ۱۳۰۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) فراهم آورده است که دسترسی به این سطح مشروط به شکست قدرتمند سطح ۱۲۹۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می باشد.

از آنجایی که امروز اخبار اقتصادی مهمی از آمریکا منتشر نمی شود و عمده توجهات بازار به تحولات اوکراین و بازار سهام معطوف شده است پیش بینی ما برای امروز در صورت شکست ۱۲۹۳ تقویت اونس طلا تا حدود سطح ۱۳۰۵ است. با هم منتظر می مانیم.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا