تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

سرانجام آمارهای ضعیف اقتصاد اروپا عملاً به سایر کشورها و خصوصاً به ایتالیا سرایت کرد و آنچه پیشتر در این خصوص پیش بینی می شد، به حقیقت پیوست و اکنون که اقتصاد ایتالیا در وضعیت رکود قرار گرفته است، سایر حوزه های اقتصادی اروپا نیز در دچار رکود شده و این مساله امروز در کاهش میزان مقدماتی تولیدات ناخالص داخلی ایتالیا در سه ماهه دوم سال (Q2) مشخص گردید.

با توجه به رکود حاکم بر اقتصاد اروپا – انتظار می رود، این هفته در روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا برای به چرخش درآوردن رشد اقتصادی اروپا، ناگزیر به گسترش سیاست های انبساطی تن دهد. این در حالی است که شاخص رشد تورم (CPI) نیز در طی ماههای گذشته رو به کاهش داشته است و می تواند محرک دیگری برای اعمال سیاست های انبساطی و خرید دارایی ها قلمداد شود که تمامی این عوامل فشارهای نزولی یورو را بیشتر خواهد کرد.

به همین خاطر پیش بینی می کنیم که بانک مرکزی اروپا به منظور مقابله با رکود در اقتصاد منطقه اتحادیه اروپا، میلیاردها یورو پول به بازارهای مالی این منطقه تزریق کند و چنانکه امروز قیمت زوج یورو- دلار از سطح ۱٫۳۳۵۰ با قدرت عبور کند، اهداف بعدی نزول، نرخهای ۱٫۳۳۲۵ و ۱٫۳۳۲۰ خواهند بود.

از نظر تحلیل تکنیکال نیز روند جاری قیمت یورو، راهی نقاط پائین‌ تری در نمودار زیر است و در حال حاضر در پایین ترین سطح خود در ۹ ماهه گذشته قرار گرفته که می توان برای مقصد یورو ناحیه قیمتی ۱٫۳۳۲۵ و ۱٫۳۳۲۰ را در نظر گرفت که بسته به فشار و برآیند نیروهای بازار، قیمت تا این سطح توان کاهش را دارد.

سفارشات فروش یورو نیز به ترتیب در دو مرحله ۱٫۳۳۸۰ و ۱٫۳۳۸۵ با حد استاپ بالای ۱٫۳۴۰۰ چیده شده اند و هدف استراتژیک و آتی ما، استمرار روند نزولی تا سطح ۱٫۳۲۹۵ است.

اما برای امروز بدلیل سطوح حمایت قیمت در ۱٫۳۳۲۵ و ۱٫۳۳۲۰ پیشنهاد می شود در حوالی این منطقه نسبت به تسویه فروش اقدام شود و چنانچه استاپ معامله گران در سطح ۱٫۳۳۲۰ شکسته شود فرصت مناسب دیگری برای ورود مجدد به پوزیشن های فروش یورو با تارگت ۱٫۳۳۰۰ و ۱٫۳۲۹۵ می تواند باشد.

نوسانات بازار ارز در معاملات امروز، بیشتر واکنش به حرکات و اخبار بازارهای مالی و حضور نیروهای نظامی روسیه در مرز اوکراین است که به تشدید نگرانی ها از اقدام نظامی روسیه دامن زده است. افزایش ارزش ین ژاپن و اونس طلا در نتیجه واکنش بازار به جریان ریسک گریزی و سقوط قیمت سهام و تنش بین روسیه و اوکراین بوده است.

شرایط عدم اطمینان از وضعیت اقتصادی اروپا و تشدید بحران اوکراین همه و همه بر شدت سقوط یورو در مقابل دلار و ین ژاپن افزوده است و به نظر می رسد و در این میان، یورو، نماینده اقتصاد اروپا در بازار، آنقدر تحت فشارهای مختلفی قرار گرفته که اکنون سقوط یورو به نرخهای پایین تر از ۱۳۶٫۳۵ در مقابل ین ژاپن چندان جای تعجب ندارد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته نرخ برابری یورو – دلار آمریکا

یورو