تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

صعود اونس طلا به نرخهای بالای ۱۳۰۵ همان اتفاقی بود که دیروز انتظار آن وجود داشت و بدان اشاره کرده بودیم. در حال حاضر، اونس طلا همچنان در سطوح بالای ۱۳۰۵ قرار دارد و این احتمال قویاً وجود دارد که حرکت افزایشی آن امتداد بیشتری داشته باشد.

افزایش دیروز اونس طلا به بالای سطح مقاومت ۱۳۰۵، امیدهایی را برای ادامه حرکت صعودی ایجاد کرد و برای امروز پیش بینی می کنیم قیمت در صورتیکه بتواند به همین صورت در بالای سطح ۱۳۰۵ تثبیت شود تا حدود سطح ۱۳۲۰ افزایش یابد.

تشدید تنش در روابط روسیه و اوکراین موجب خواهد شد تا تقاضای خرید طلا افزایش یابد و همانطور که قبلا گفتم به دلیل عدم تثبیت وضعیت بازارهای مالی و ادامه بیم سرمایه گذاران از حضور نیروهای نظامی روسیه در اوکراین، همچنان بازار جهانی اونس طلا آبستن تحولات جدید است .

اخبار مرتبط با تنش بین روسیه و اوکراین و نیز افت شاخص های سهام در بازارهای مالی آسیا، اروپا و آمریکا بر نوسانات بازار تاثیر گذار خواهد بود و امروز نیز انتظار داریم، نوسانات بازار باز هم ادامه داشته باشد.

سقوط بازارهای سهام، لغو معاملات انتقالی (Carry Trade)، کاهش ارزش ارزهای پربازده و اعلام خبر رکود اقتصادی ایتالیا، عناوین مهمترین اخبار بازارهای مالی جهان است که تبعات آن در بازار اونس طلا نمود پررنگی داشته است. از این به بعد می بایست در انتظار تایید شکسته شدن سطح ۱۳۱۲ باشیم تا در این صورت بتوان گفت روند صعودی به سطح ۱۳۲۰ آغاز شده است.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح مقاومت ۱۳۰۵ بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۱۲۴۰٫۶۱ (پایین ترین حد ۳ ژوئن) به ۱۳۴۵ (بالاترین حد ۱۰ جولای) قرار داشت که دیروز شکسته شد و مقاومت بعدی نیز بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی یعنی سطح ۱۳۲۰ قرار گرفته است.

البته تشخیص اینکه حرکت افزایشی که از سطح ۱۲۸۰٫۴۰ (پایین ترین سطح روز ۱ اوت) آغاز شده به چه صورت خواهد بود کمی دشوار است که بگویم این حرکت در راستای ادامه حرکت افزایشی از سطح ۱۲۴۰٫۶۱ قلمداد می شود یا اینکه صرفا یک حرکت اصلاحی در جهت روند کاهشی از سطح ۱۳۴۵ می باشد.

در هر صورت برای امروز هرگونه حرکت کاهشی در سطوح ۱۳۰۲ و ۱۳۰۰ با حمایت همراه خواهد بود و از این رو، معامله گران در نرخهای بالا یعنی سطح ۱۳۱۲ وارد پوزیشن های خرید خواهند شد و در صورت شکسته شدن سطح ۱۳۱۲ قیمت تا سطح ۱۳۲۰ صعود خواهد کرد که این سطح در نمودار زیر مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا