تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت از نزدیکی سطح حمایت ۹۶٫۵۳ دلار/بشکه اصلاح داشته باشد. در حال حاضر در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت دقیقا با خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی درگیر است.

پیش بینی می شود نفت خام سبک آمریکا تا چند روز نتواند حرکت قابل توجهی برای کاهش از خود نشان دهد اما اگر به هر دلیلی سطح ۹۶٫۵۳ با قدرت شکسته شود و حداقل دو ساعت زیر آن تثبیت شود می توان به سطح ۹۵٫۱۳ اشاره کرد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی نشان داده شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال روند نزولی که از سطح ۱۰۷٫۷۳ (بالاترین سطح روز ۲۰ ژوئن) تشکیل شده است در سه موج صورت گرفته که موج سومین یعنی موج c به احتمال زیاد در حول و حوش سطح ۹۶٫۵۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) به کف خود خواهد رسید.

هر چند که قیمت سطح حمایت ۹۷٫۵۴ ، خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از افزایش ۹۱٫۲۴ – پایین ترین سطح روز ۹ ژانویه ) به ۱۰۷٫۷۳ (بالاترین سطح روز ۲۰ ژوئن) را شکسته است اما احتمال سقوط بیشتر قیمت به سوی سطح ۹۵٫۱۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) بعید به نظر می رسد و محتمل ترین سناریو آن است که از اطراف سطح حمایت ۹۶٫۵۳ مقداری اصلاح داشته باشد.

بنابراین شواهد نموداری درباره تحلیل تکنیکال نفت خام، یک باند مهم را در حوالی سطح ۹۶٫۵۳ دلار/بشکه نشان می‌دهد که شکستن این سطح به سمت پائین اندکی سخت به نظر می‌رسد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز در مورد قیمت نفت برنت دریای شمال نکته حائز اهمیت در تحلیل تکنیکال، حرکت احتمالی قیمت به سوی سطح مقاومت ۱۰۵٫۷۹ دلار/بشکه است که طی روزهای جاری زیر نظر داشتن رفتار قیمت در بالای سطح حمایت ۱۰۴٫۱۴ همچنان مورد توجه فعالان بازار است زیرا قیمت هنوز نتوانسته که با قدرت از این سطح عبور کند.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی قرار گرفته است که این موج از سطح ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) آغاز شده است.

با نگاهی به نمودار پایین متوجه می شویم که این موج در پنج ریز موج تقسیم شده است و این نشان دهنده تکمیل این موج نزولی می باشد و برای امروز می توان اولین هدف برگشتی قیمت را در حدود سطح ۱۰۵٫۷۹ (سطح فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) در نظر گرفت.

همچنین بررسی سطوح فیبوناچی از موج نزولی یعنی از سطح ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) بیانگر آن است که هدف بعدی قیمت می تواند سطح ۱۰۶٫۸۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) باشد که تنها در صورت شکست سطح ۱۰۵٫۷۹ قابل دسترس است.

بنابراین در کوتاه مدت باید در انتظار افزایش قیمت به سطح ۱۰۵٫۷۹ باشیم و مسئله مهم تعیین این نقاط است و بسته به انرژی خریداران،اهداف آن را می توان سطوح ۱۰۵٫۷۹ و ۱۰۶٫۸۲ دلار/بشکه پیش بینی کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت