تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

امروز مهمترین خبر بازار، اعلام نرخ بهره بانک مرکزی اروپا (ECB) است که انتظار می رود بدون تغییر همان رقم ۰٫۱۵ درصد تثبیت شود. اما طی روزهای گذشته، آمارهای اقتصادی منفی در اروپا منتشر شده، از جمله آنکه در ایتالیا شاخص مقدماتی رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم سال وارد رکود اقتصادی شده و به نظر می رسد بانک مرکزی اروپا شتاب زیادی برای گسترش سیاست های انبساطی داشته باشد.

با باور ما، امروز ریس بانک مرکزی اروپا در کنفرانس خبری خود از لحنی استفاده خواهد کرد تا به انتظارات بازار برای اجرای سیاست انبساطی جدید پاسخ دهد.

بدین ترتیب، اگر این احتمال در بازار تقویت شود که بانک مرکزی اروپا اقدام به افزایش بودجه در خرید دارایی ها و اوراق قرضه خواهد کرد، یورو فرصت مناسبی برای شروع حرکت کاهشی به ترتیب به سطوح ۱٫۳۳۳۰ ، ۱٫۳۳۲۰ و سطح مهم و کلیدی ۱٫۳۳۰۰ بدست خواهد آورد.

بنابراین با توجه به اینکه امروز سخنان دراقی مهمتر نیز تلقی می شود، بازار بسیار مایل است بداند آیا اوضاع اروپا به همان وخامتی است که بازار اعتقاد دارد یا هنوز روزنه امیدی است و یا حتی به خاطر مسئله روسیه شاید اوضاع بدتر هم شده باشد. در هر صورت امروز ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران ریس بانک مرکزی اروپا سخنرانی خواهد کرد و صحبت های او به دقت از طرف بازیگران بازار مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

آخرین باری که وی سخن گفت یورو به شدت آسیب دید که به علت دید تاریک آقای دراقی به وضعیت اقتصاد اروپا بود . باید دید آیا امروز نیز این سخنان تکرار خواهد شد یا خیر؟

بنابراین کنفرانس خبری امروز دراقی به این معنی است که باید در انتظار شروع نوساناتی برای این زوج باشیم و در صورتیکه تصمیماتی برای بودجه خرید دارایی ها و اوراق قرضه گرفته شود، این نوسانات قطعاً صورت خواهد پذیرفت.

از نظر تحلیل تکنیکال همانگونه که در نمودار زیر مشخص است، تشکیل کندل چکش بر روی نمودار زیر نشان دهنده شروع حرکت اصلاحی است اما در حرکت صعودی سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱٫۳۳۹۱ ، ۱٫۳۴۰۰ ، ۱٫۳۴۱۰ ، ۱٫۳۴۲۰ ، ۱٫۳۴۲۵ ، ۱٫۳۴۴۵ و ۱٫۳۴۵۰ حمایت نیز در سطح ۱٫۳۳۳۰ تشکیل شده است.

از این رو، احتمالاً حرکت یورو تا پیش از کنفرانس خبری دراقی در روندی خنثی قرار گیرد تا پس از آن شاهد شکسته شدن یکی از سطوح ۱٫۳۳۳۳ یا ۱٫۳۴۴۵ باشیم. بطور کلی انتظار داریم در نهایت حرکت کاهشی شروع شود اما برای تایید آن می بایست قیمت در پایین سطوح ۱٫۳۳۳۰ و ۱٫۳۳۲۰ تثبیت شود تا به سطوح ۱٫۳۳۰۰ و ۱٫۳۲۹۵ کاهش یابد.

از سوی دیگر، اگر در لابه لای صبحتهای دراقی هیچ اشاره ای به توسعه سیاست های انبساطی نشود و تبعات منفی رخدادهای اخیر در روسیه را بر اقتصاد اروپا کوتاه و موقتی قلمداد کند، یورو ابتدا در مسیر روند اصلاحی قرار می گیرد اما به محض رسیدن قیمت به محدوده های بالا، می بایست در انتظار شروع حرکت نزولی باشیم.

برای امروز همانطور که گفتیم سفارشات فروش یورو به ترتیب در سطوح ۱٫۳۴۰۰ ، ۱٫۳۴۲۰ ، ۱٫۳۴۲۵ ، ۱٫۳۴۴۵ ، ۱٫۳۴۵۰ ، ۱٫۳۴۶۰ ، ۱٫۳۴۷۰ ، ۱٫۳۴۹۰ و ۱٫۳۵۰۰ وجود دارند و برخی از سفارشات خرید نیز در حوالی ۱٫۳۳۳۰ ، ۱٫۳۳۲۰ الی ۱٫۳۳۰۰ به چشم می خورند.

در سایر تحولات بازار و در زوج دلار – ین ژاپن نیز امروز معامله گران در نرخهای ۱۰۱٫۸۰ ، ۱۰۱٫۷۵ ، ۱۰۱٫۶۰ و ۱۰۱٫۵۰ وارد پوزیشن های خرید و در نرخهای ۱۰۲٫۶۰ ، ۱۰۲٫۷۰ ، ۱۰۲٫۷۰ و ۱۰۲٫۸۰ وارد پوزیشن های فروش خواهند شد.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز سفارشات خرید امروز در محدوده ۱۳۶٫۵۰ ، ۱۳۶٫۲۰ و ۱۳۶٫۱۵ سفارشهای فروش نیز به ترتیب در ۱۳۷٫۴۰ ، ۱۳۷٫۵۰ ، ۱۳۷٫۸۰ و ۱۳۷٫۸۵ قرار دارند و بازار به دقت به این سفارشات توجه خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو