تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

چنانچه قویاً انتظار آنرا داشتیم قیمت جهانی اونس طلا خود را تا سطح ۱۳۲۰ بالا کشاند و در حال حاضر، قیمت آن بیشتر بر اساس انتشار خبری مبنی بر مجوز اوباما برای حمله هوایی به عراق معامله می شود که امروز قیمت را تا بالاترین سطح ۲ هفته گذشته رساند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت اونس طلا با سطح مقاومت ۱۳۲۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) درگیر است امری که در صورت شکست آن می تواند بار دیگر به صعود تا نرخ ۱۳۲۹ و حتی بیشتر منجر شود.

ظاهراً همه چشمها به خبر دستور اوباما برای حمله هوایی به عراق دوخته شده است زیرا در تقویم اقتصادی امروز خبر خاصی زمانبدی نشده است.

پدیده ریسک گریزی (Risk Aversion) همچنان به عنوان یکی از نگرانی های عمده بازار مطرح است و شاخص سهام در سطح بین الملل افت قیمت را تجربه کرده اند و تقاضا برای خرید اونس طلا افزایش یافته و شاخص نوسانات بازار (VIX) نیز با جهش صعودی همراه شده است.

همانطور که می دانیم اونس طلا معمولاً در وضعیت افزایش ریسک گریزی و هنگامی که سرمایه گذاران به لغو معاملات انتقالی (Carry Trade) اقدام می کنند، تقویت می شود.

به همین خاطر اونس طلا همچنان در روندی صعودی به حرکت خود ادامه می دهد و این امکان وجود دارد که با خبر دستور حمله هوایی اوباما به عراق و ادامه تشدید تنش در روابط میان روسیه و اوکراین این صعود قدرتمندانه پیش رود.

اما از نظر تحلیل تکنیکال این امر زمانی محقق خواهد شد که قیمت بتواند حداقل یکی دو ساعت بالای سطح مقاومت ۱۳۲۰ تثبیت شود تا راه را برای افزایش تا سطح ۱۳۲۹ هموار نماید.

در حرکت اصلاحی نیز سطح حمایت اولیه بر روی ۱۳۱۳ و پس از آن ۱۳۰۸ و ۱۳۰۵ الی ۱۳۰۲ و ۱۳۰۰ قرار دارند و به باور ما اونس طلا همچنان از سطوح بالایی که بدست آورده محافظت خواهد کرد و اخبار سیاسی (حمله هوایی آمریکا به عراق و تشدید تنش بین روسیه و اوکراین) نیز همگام با اونس طلا شده اند.

در نمودار زیر و از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت ویو ، چنانچه قیمت خود را بالای سطح مقاومت ۱۳۲۰ با قدرت تثبیت کند ، ادامه حرکت افزایشی اونس طلا را در موج c پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا