تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

دیروز همانطور که پیش بینی کرده بودیم قیمت نفت خام سبک آمریکا دقیقا در همان سطح ۹۶٫۵۳ دلار/بشکه به کف خود رسید و به نظر می رسد قیمت اصلاح اخیر خود را در چرخه سه موجی به پایان رسانده است و با توجه به دستور اوباما به حمله هوایی به عراق اکنون وقت صعود دوباره به سوی نرخهای بالا باشد.

این چرخه از سطح ۱۰۷٫۷۳ (بالاترین سطح روز ۲۰ ژوئن) ایجاد شده و موج اول یعنی موج a و موج سوم c از نظر طولی با هم یکسان بوده اند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال، موقعیت قیمت نفت را در یک کف مطمئن نشان میدهند و به این ترتیب امروز باید بیشتر به احتمال افزایش قیمت فکر کرد.

در نمودار زیر مشخص است که ساپورت بسیار قوی فیبوناچی نیز در سطح ۱۰۰ درصدی یک سد محکم جهت ریزش بوده و چنانچه قیمت برای امروز پتانسیل صعود را کسب نماید، در صدد فتح سطوح ۹۸٫۵۹ و پس از آن ۹۹٫۱۹ خواهد بود.

بررسی سطوح فیبوناچی اولین هدف این موج برگشتی را در سطح ۹۸٫۵۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) نشان می دهد اما این احتمال نیز وجود دارد که قیمت تا سطح ۹۹٫۱۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) نیز پیشروی داشته باشد.

سطح حمایت نیز بر روی نرخ ۹۶٫۵۵ (پایین ترین سطح روز گذشته) قرار دارد و تنها به شرط شکست این سطح موجب کاهش به سوی سطح ۹۴٫۴۷ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) می شود.

اما تا زمانی که قیمت در بالای این سطح است، با توجه به دستور اوباما به حمله هوایی به عراق حرکت برگشتی و افزایشی تا سطوح ۹۸٫۵۹ و ۹۹٫۱۹ دلار/بشکه ادامه خواهد یافت که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال در نمودار زیر مشخص است که قیمت آن پس از دستور اوباما برای حمله هوایی به عراق، توانسته است که از سطح مقاومت ۱۰۵٫۷۹ دلار/بشکه عبور کند و برای امروز پیش بینی می کنیم که تا سطح ۱۰۶٫۸۲ افزایش یابد.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی c تشکیل شده بود که امروز با قدرت شکسته شد و همانطور که مشخص است این سومین موج از چرخه سه موجی میباشد که از سطح ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) ایجاد شده است.

حال با فرض ادامه رشد قیمت، می توان تارگت ‌های بعدی قیمت را در کوتاه مدت در سطوح ۱۰۶٫۸۲ و حتی ۱۰۸٫۴۶ به حساب آورد. بدین ترتیبت خرید امروز نیز یک سیگنال بسیار قوی و مطمئن و مؤید احتمال افزایش قیمت نفت برنت است.

از آنجاییکه امروز اخبار و رویدادهای اقتصادی خاصی منتشر نمی شود، بازار نظاره گر خبر حمله هوایی آمریکا به عراق و تشدید بحران در روابط بین روسیه و اوکراین خواهد ماند.

بنابراین با در نظر گرفتن مجموع شرایط بالا و لحاظ نمودن شرایط معاملات نفت برنت در روزهای اخیر، احتمال صعود قیمت زیاد است و خرید نفت برنت در محدوده بالای سطح ۱۰۵٫۷۹ و با در نظر داشتن حد استاپ زیر ۱۰۴٫۱۴ معقول می باشد که در صورت صعود، اهداف بعدی قیمت نفت برنت ۱۰۶٫۸۲ و ۱۰۸٫۴۶ دلار/بشکه خواهند بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت