تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

در تحلیل روز گذشته یورو گفته شد قیمت در ابتدا به سمت باند مقاومتی ۱٫۳۳۹۴ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته گذشته) خواهد رفت و سپس به سمت پایین حرکت خواهد نمود.

با توجه به تحلیل دیروز می توان دید که قیمت در ابتدا رو به بالا حرکت کرده و سقف قیمتی ۱٫۳۴۰۰ را ثبت نموده است و سپس پس از سخنان دراقی ، ریس بانک مرکزی اروپا در خصوص تبعات منفی تنش در روابط بحرانی بین روسیه و اوکراین بر اقتصاد اروپا، به سمت پایین و کف ۱٫۳۳۴۰ نیز حرکت کرد.

پس از ساختن کفهای بالاتر یعنی یکی در سطح ۱٫۳۳۳۳ و دیگری در ۱٫۳۳۴۰ اکنون این احتمال وجود دارد که پیش از هر گونه حرکت کاهشی ابتدا شاهد یک حرکت اصلاحی به سوی سطوح ۱٫۳۴۲۰، ۱٫۳۴۲۵ و ۱٫۳۴۴۵ باشیم و سپس حرکت کاهشی آغاز شود.

برای امروز نیز سفارشات خرید همچنان بر روی ۱٫۳۳۳۰ ، ۱٫۳۳۲۰ الی ۱٫۳۳۰۰ و سفارشات فروش در منطقه ۱٫۳۴۰۰ ، ۱٫۳۴۲۰ ، ۱٫۳۴۲۵ ، ۱٫۳۴۴۵ ، ۱٫۳۴۵۰ ، ۱٫۳۴۶۰ ، ۱٫۳۴۷۰ ، ۱٫۳۴۹۰ و ۱٫۳۵۰۰ قرار دارند.

از نظر تحلیل تکنیکال نیز کندل های هفتگی ثبت دومین الگوی چکش را نشان می دهد قیمت ممکن است بتواند تا حدود سطوح ۱٫۳۴۲۰ ، ۱٫۳۴۲۵ و ۱٫۳۴۴۵ بالا برود اما آنچه که احتمال بیشتر است و ممکن است اتفاق بیفتد ریزش قیمت به سمت سطوح پایینتر از حوالی سقف قبلی یعنی ۱٫۳۴۲۵ الی ۱٫۳۴۴۵ می باشد.

دو کندل اخیر در نمودار قیمت یورو و تثبیت قیمت بالای سطح ۱٫۳۳۳۳ خبر از شروع حرکت اصلاحی قیمت میدهد. با توجه به کاهش بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، روند نزولی قیمت یورو در واقع اندکی متوقف شده است و فعلا انرژی لازم برای حرکت کاهشی دیده نمی شود.

قیمت برای حرکت واضح و مشخص روند نزولی خود احتیاج به شکست سطح ۱٫۳۳۳۳ دارد که در صورت بروز این حالت در مسیر کاهشی به ترتیب تا ۱٫۳۳۲۰ و ۱٫۳۳۰۰ الی ۱٫۳۲۹۵ قرار خواهد گرفت.

در سایر تحولات، زوج پوند – دلار تا سطح پایین ۱٫۶۸۱۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۶۶۹۳ به ۱٫۷۱۹۲) فرود آمده است. این فرود و سقوط که از چند روز گذشته شروع شده بود موجب شکسته شدن کف ابر ایچیموکوی گردیده که در نمودار زیر مشخص است.

در ادامه به سقوط بیشتر پوند تا نرخ ۱٫۶۸۱۱ و سپس ۱٫۶۸۰۰ منجر شده است و با توجه به اینکه خطوط تنکان سن و کیجون سن سیگنال فروش پوند را صادر کرده اند در ادامه هدف بعدی نزولی سطوح ۱٫۶۷۳۸ (پایین ترین سطح روز ۱۱ ژوئن) و ۱٫۶۶۹۳ (پایین ترین سطح روز ۲۹ مه) خواهند بود که در نمودار زیر این اهداف مشخص شده اند.

در حرکت صعودی، مقاومت مستحکم پوند بر روی نرخ ۱٫۶۸۹۰ تشکیل شده است و تنها شکست این سطح موجب نقض سناریوی کاهشی می شود. باید توجه داشت که شرایط پوند اکنون شرایط جدیدی است و آهنگ تغییرات قیمت پوند تغییر کرده است.

با توجه به شرایط جدید و نوسانات نزولی پوند باید جانب احتیاط را نیز رعایت کرد و از آنجاییکه وضعیت اقتصاد داخلی انگلیس چندان مطمئن نیست و اقتصاد جهانی به خاطر دستور حمله هوایی آمریکا به عراق و تشدید تنش در خاورمیانه و ادامه بحران در روابط میان روسیه و اوکراین شرایط مساعدی ندارد، پیش بینی می کنیم با توجه به شکست سطح حمایت ۱٫۶۸۱۱ فشار بر پوند در کوتاه مدت و میان مدت کماکان ادامه داشته باشد.

نمودار روند تغییرات روزانه نرخ برابری پوند – دلار آمریکا

پوند