تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

در حال حاضر اونس طلا در روندی نامطمئن و خنثی به حرکت خود ادامه می دهد بطوریکه با انتشار اخبار مختلف، نوسانات قیمت آغاز می شود و پس از مدتی از تب و تاب باز می ایستد.

چون اخبار اقتصادی خاصی در ابتدای این هفته منتشر نخواهد شد، حرکت قیمت جهانی اونس طلا در روندی خنثی مابین سطوح ۱۳۰۵ و ۱۳۱۲ ادامه خواهد داشت تا یکی از این سطوح با قدرت شکسته شوند و جهت بازار مشخص گردد.

مهمترین وضعیت حرکت اونس طلا، حرکت در روندی خنثی مابین خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی است و شکسته شدن یکی از این سطوح می تواند مسیر حرکت امروز یا فردا اونس طلا را مشخص کند.

اگر از بالا سطح مقاومت ۱۳۱۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) شکسته شود، انتظار می رود که حرکت افزایشی اونس طلا به ترتیب تا سطوح ۱۳۲۰ و ۱۳۲۹ ادامه یابد.

اما اگر از پایین سطح حمایت ۱۳۰۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) شکسته شود، قیمت اونس طلا به ترتیب تا سطوح ۱۳۰۰ و ۱۲۹۵ کاهش می یابد.

در هر صورت انتظار می رود، روند حرکت بقیه هفته با واکنش امروز یا فردا بازار مشخص شود. بدین جهت معامله گران می بایست به دقت شکست یکی از سطوح ۱۳۱۲ یا ۱۳۰۵ را در نظر داشته باشند.

اوضاع خاورمیانه ، بحران اوکراین و حمله هوایی آمریکا به عراق همچنان می تواند بازار را متشنج کند و تا زمانیکه این تنش های ژئوپولیتیکی وجود داشته باشد، انتظار داریم که قیمت اونس طلا در روزهای آینده فعلا بین منطقه ۱۲۸۰ تا ۱۳۲۵ در نوسان باشد.

از سوی دیگر آمارهای مثبت اقتصادی آمریکا و کمبود تقاضای خرید فیزیکی چینی ها و هندی ها مهمترین عاملی است که جلوی افزایش قیمت را گرفته است.

در هر صورت همانطور که می دانیم سرمایه گذاران بین المللی معمولا ترجیح می دهند برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه های خود در شرایط تشدید تنش های بین المللی به بازار جهانی اونس طلا روی آورند.

از این رو انتظار می رود که شکسته شدن سطح مقاومت ۱۳۱۲ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید و شکست سطح ۱۳۰۵ و تثبیت ۲ ساعته پایین آن فرصت مناسبی برای فروش با هدف های مشخص شده در کوتاه مدت باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا