تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی کنیم که امروز قیمت آن تا حدود منطقه ۹۸٫۵۹ و ۹۹٫۱۹ دلار/بشکه افزایش یابد که این موضوع را کف ایجاد شده در اطراف سطح ۹۶٫۵۵ (پایین ترین سطح روز ۷ اوت) تایید کرده است.

این کف قیمت همانطور که در نمودار زیر می بینید دقیقا پس از تکمیل حرکت سه موجی که قبلا از سطح ۱۰۷٫۷۳ (بالاترین سطح روز ۲۰ ژوئن) آغاز شده بود ساخته شده و بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که طول موج اول یعنی موج a با موج سوم یعنی موج c یکسان و برابر بوده اند.

به باور ما این حرکت برگشتی که از سطح ۹۶٫۵۵ شاهد آن هستیم به احتمال زیاد به سوی منطقه ۹۸٫۵۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و پس از آن ۹۹٫۱۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) امتداد خواهد یافت.

در حرکت افزایشی شکست سطح ۹۹٫۱۹ بیانگر آن است که بار دیگر حرکت افزایشی شروع شده و زمینه را برای افزایش بیشتر به سوی سطح ۱۰۰٫۸۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) هموارتر می سازد.

در حرکت کاهشی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح ۹۶٫۵۵ احتمال فرود بیشتر قیمت تا نرخ ۹۴٫۴۷ وجود دارد. در هر صورت برای امروز پیش بینی می کنیم تا زمانیکه قیمت بالای سطح ۹۶٫۵۵ قرار دارد، بتواند تا حدود ۹۸٫۵۹ و ۹۹٫۱۹ دلار/بشکه پیشروی نماید که این اهداف در نمودار زیر به وضوح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در نمودار قیمت نفت برنت دریای شمال مشاهده می فرمائید که قیمت هنوز حرکت اصلاحی خود از سطح ۱۰۴٫۰۷ دلار/بشکه (پایین ترین سطح روز ۵ اوت) را کامل نکرده است و برای امروز این احتمال قویا می رود که دوباره سطح مقاومت ۱۰۶٫۸۲ را لمس کند.

حرکت اصلاحی و برگشتی پس از تکمیل چرخه سه موجی که قبلا از سطح ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) آغاز شده بود صورت گرفته است.

بررسی سطوح فیبوناچی بیانگر آن است که سطح مقاومت ۱۰۶٫۸۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) موقتا مانع از پیشروی قیمت به سوی سطح ۱۰۸٫۵۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) گردیده است.

تحلیل تکنیکال و امواج الیوت نشان میدهد که سه موج این چرخه را تشکیل داده اند و موج دوم یعنی موج b کم و بیش کامل شده است و موج سوم یعنی موج c می تواند تا حدود سطح ۱۰۶٫۸۲ افزایش یابد.

از این رو حد قیمتی ۱۰۶٫۸۲ یک مقاومت موقت برای قیمت محاسبه می شود و در صورت شکست این سطح آنگاه هدف بعدی ۱۰۸٫۵۲ را پیش رو خواهد داشت.

بنابراین مادامی که قیمت نفت برنت در بالای سطح ۱۰۴٫۰۷ باشد می توان به صعود قیمت نفت برنت تا سطح ۱۰۶٫۸۲ و حتی ۱۰۸٫۵۲ دلار/بشکه امیدوار بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت