تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

در این زوج ارز قیمت کماکان مابین سطوح ۱٫۳۳۸۰ و ۱٫۳۴۱۰ در روندی خنثی قرار دارد و تا زمانیکه یکی از این سطوح شکسته نشود، می توان در سطوح بالا یعنی از حوالی سطوح ۱٫۳۴۴۵ و ۱٫۳۴۵۰ اقدام به فروش و در نرخهای پایین یعنی حوالی ۱٫۳۳۸۰ و ۱٫۳۳۷۵ وارد پوزیشن خرید شد و از این روند خنثی استفاده کرد.

تحولات تکنیکال یورو نیز بیان می کند که برای امروز در ناحیه اطراف ۱٫۳۳۸۰ تا ۱٫۳۳۷۵ (پایین ترین سطوح روز جمعه) یک منطقه حمایتی است و برای امروز برخی از سفارشات خرید در حوالی این منطقه و بعدی به ترتیب در ۱٫۳۳۳۰ ، ۱٫۳۳۲۵ ، ۱٫۳۳۲۰ الی سدّ مستحکم و بسیار قوی ۱٫۳۳۰۰ چیده شده اند.

در سطوح بالاتر نیز منطقه قیمتی اطراف ۱٫۳۳۴۵ و ۱٫۳۴۵۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) یک ناحیه پر قدرت مقاومتی برای یورو به حساب می‌آید و قیمت در این ناحیه باید از محدوده ۱٫۳۴۴۵ و ۱٫۳۴۵۰ با قدرت عبور کند تا به سطوح بالاتر یعنی ۱٫۳۴۶۰ ، ۱٫۳۴۷۰ و ۱٫۳۴۹۰ الی ۱٫۳۵۰۰ برسد که وقوع این امر اندکی مشکل است و با رسیدن قیمت به حوالی ۱٫۳۴۴۵ و ۱٫۳۴۵۰ انتظار داریم که فروشندگان دوباره وارد بازار شوند.

در سایر تحولات، برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که معیار عملکرد ارزش دلار آمریکا را در برابر سبدی از شش ارز معتبر بین المللی دیگر نشان می دهد، پیش بینی می کنیم که در هفته جاری ابتدا تا حول و حوش سطح مقاومت ۸۱٫۸۵ افزایش یابد و پس از آن به نرخهای پایین اصلاح بزرگ و عمیقی داشته باشد.

بررسی امواج الیوت بیانگر آن است که شاخص جهانی دلار آمریکا در موج c قرار گرفته است که این موج سومین موجی است که از سطح ۷۸٫۹۰۶ (پایین ترین سطح روز ۸ مه) آغاز گردیده است.

بررسی سطوح فیبوناچی نیز سطح مقاومت قوی و مستحکم قیمت را در نرخ ۸۱٫۸۵۴ نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی واقع شده است.

در نمودار پایین مقاومت دیگری نیز در اطراف سطح ۸۱٫۸۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از کاهش  ۸۴٫۷۵۳ – بالاترین سطح روز ۹ جولای ۲۰۱۳ به ۷۸٫۹۰۶) وجود دارد که این منطقه یعنی حدود ۸۱٫۸۳ تا ۸۱٫۸۵ را تبدیل به مقاومت جدّی کرده است.

از این رو برای هفته جاری باند فیبوناچی ۵۰ درصدی تا ۱۰۰ درصدی بسیار پرقدرت عمل خواهد کرد که می تواند مدتی قیمت را درگیر خود نگه دارد و مقاومت یا سقف قیمتی خوبی برای شاخص دلار آمریکا برای انجام یک حرکت اصلاحی و نزولی عمیق باشد.

بنابراین پیش بینی می کنیم که قیمت شاخص جهانی دلار آمریکا در هفته جاری به این منطقه مقاومت عکس العمل نشان دهد و پس از لمس این منطقه سریعا به سمت نرخهای پایین برگردد که این نکته می تواند تاکیدی بر محکم بودن این سقف قیمتی در حدود ۸۱٫۸۳ تا ۸۱٫۸۵ باشد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی دلار آمریکا

ایندکس دلار