تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و از آنجاییکه امروز نیز مثل روز گذشته اخبار اقتصادی قابل توجهی در آمریکا منتشر نخواهد شد، اونس جهانی طلا تحت تاثیر سایر رویدادهای خبری قرار خواهد گرفت خصوصاً آنکه همچنان نگرانی درباره تحولات خاورمیانه و تنش در روابط میان روسیه و اوکراین وجود دارد و انتشار هر خبری در این زمینه، می تواند اونس طلا را به جنب و جوش تازه ای برساند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است ، فعلا در کوتاه مدت، انتظار می رود قیمت اونس طلا بین سطح حمایت ۱۳۰۵ و مقاومت ۱۳۱۳ در نوسان باشد تا با شکست یکی از سطوح فوق جهت حرکت در مسیر مشخص شده ادامه یابد و تا هنگامی که این سطوح شکسته نشود، نوسانات جدید قیمت شکل نخواهد گرفت. با توجه به این شرایط، انتظار می رود در حال حاضر، قیمت همچنان در روندی خنثی به حرکت خود ادامه دهد.

برای امروز اگر یکی از این دو سطح شکسته شود، احتمال حرکت ۱۰ دلاری قیمت وجود دارد. به باور ما، شکسته شدن سطح ۱۳۱۳ نشانه ای از احتمال شروع حرکت صعودی جدید به سطح ۱۳۲۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) است.

از این رو است که می بایست نسبت به ورود به پوزیشن های خرید بالای ۱۳۱۳ با هدف ۱۳۲۰ اقدام نمود. در حرکت نزولی نیز تنها به شرط کاهش قیمت به زیر ۱۳۰۳ می توان برای ورود به پوزیشن فروش اقدام نمود و در انتظار رسیدن قیمت به سطح ۱۲۹۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) بود.

از این رو در این روند خنثی، انتظار می رود فرصتهایی برای خرید در نرخهای بالای ۱۳۱۳ و فرصتهای برای فروش در پایین ۱۳۰۳ تشکیل شود و باز هم یادآوری می شود باید منتظر شکست یکی از سطوح فوق بود تا جهت قیمت مشخص گردد.

بنابراین تا آن زمان، می توان به ادامه حرکت افزایشی با تعیین استاپ در محدوده زیر ۱۳۰۳ پرداخت و یا در انتظار ماند تا از بالا سطح مقاومت ۱۳۱۳ یا از پایین سطح ۱۳۰۳ شکسته شود و جهت حرکت قیمت مشخص گردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا