تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

قیمت نفت خام سبک آمریکا در معاملات روز گذشته همانطور که پیش بینی کرده بودیم تا سطح ۹۸٫۵۹ دلار/بشکه پیش رفت اما نتوانست از این سطح مقاومت عبور کند و به همین خاطر پیش بینی می کنیم که امروز مقداری به سوی سطح ۹۷٫۰۹ اصلاح کند.

این سطح مقاومت همانطور که در نمودار زیر مشخص است در اطراف سطح فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج کاهشی c تشکیل شده که این موج از سطح ۱۰۵٫۲۵ (بالاترین سطح روز ۲۲ جولای) آغاز گردیده است.

با تجزیه و تحلیل نمودار پایین این طور به نظر می رسد که نوسانات قیمت از پایین ترین سطح روز ۱ اوت به این سو، الگوی سر و شانه وارونه را تشکیل داده است و شانه سمت راست هنوز تکمیل نشده است.

این الگو نشان می دهد که خریداران همچنان تمایل به ورود داشته و تاییدی بر الگوی کف قیمت است که هفته گذشته در نمودار پایین در اطراف سطح ۹۶٫۵۵ شاهد آن بودیم. اکنون سطح ۹۶٫۵۵ به عنوان سطح حمایت نفت خام سبک آمریکا مطرح است و تنها در صورت شکسته شدن آن، احتمال ادامه حرکت نزولی وجود دارد.

به باور ما قیمت نفت خام یکی دو روزی را بین حد فاصل ۹۷٫۰۹ تا ۹۸٫۵۹ در نوسان خواهد بود تا پس از آن با شکست سطح مقاومت ۹۸٫۵۹ بتواند خود را به سوی سطح ۱۰۰٫۸۲ برساند که این سطح محل برخورد قیمت به سطح فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۰۷٫۷۳ (بالاترین سطح روز ۲۰ ژوئن) به ۹۶٫۵۵ (پایین ترین سطح روز ۷ اوت) می باشد.

با ادامه نوسان در محدوده ذکر شده قیمت نفت خام سبک آمریکا انرژی لازم برای صعود را خواهد یافت و در صورت وقوع این امر قیمت پس از انجام یک حرکت اصلاحی، راهی نقاط بالاتری در سطوح ۹۸٫۵۹ ، ۹۹٫۱۹ و سپس ۱۰۰٫۸۲ دلار/بشکه خواهد شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در نمودار نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت سطح حمایت ۱۰۴٫۱۴ دلار/بشکه را بشکند زیرا دوباره قیمت به این سطح نزدیک شده است.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی c قرار گرفته است که این موج از سطح ۱۰۸٫۴۶ (بالاترین سطح روز ۲۵ جولای) تشکیل شده است.

حرکت برگشتی که قبلا در برخورد به این سطح حمایت اتفاق افتاده بود کاملا معکوس شده است و این موضوع نشان می دهد که با توجه به موقعیت قیمت در نمودار پایین و همچنین سطوح فیبوناچی می توان متوجه عبور قیمت از سطح ۳۸٫۲ درصدی فیبوناچی در نرخ ۱۰۴٫۱۴ بود و بدین ترتیب ایستگاه و هدف بعدی قیمت نفت برنت احتمالا در نرخ ۱۰۲٫۸۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) خواهد بود.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۱۰۵٫۴۹ تشکیل شده است و تنها به شرط شکست و تثبیت قیمت بالای آن به منزله استمرار حرکت برگشتی از سطح ۱۰۴٫۰۷ می باشد.

بدین جهت به نظر میرسد اندکی جهت کسب پتانسیل کاهش قیمت به زمان نیاز داشته باشیم تا سپس قیمت نفت برنت بتواند موقعیت خود را برای شکست سطح ۱۰۴٫۱۴ دلار/بشکه و تثبیت قیمت پایین آن فراهم نماید که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت