تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

دنیا به یوروی ضعیف عادت کرده است و اکنون مدت ها است که حرکت نزولی یورو دیگر جای تعجبی برای بازار ندارد. با این پیش فرض، انتظار می رود، حرکت یورو تا پایان هفته همچنان رو به سقوط باشد و جز چند حرکت اصلاحی ، روند اصلی همچنان نزولی باقی بماند.

یکی از دلایل اصلی این مسئله کاهش امروز شاخص تمایلات اقتصادی موسسه تحقیقاتی ZEW آلمان بود که این شاخص را به پایین ترین حد خود در طی ۱٫۵ ساله گذشته رساند. این مسئله نشان داد که اقتصاد اروپا به ویژه آلمان همچنان با مشکلات عدیده ای دست به گریبان است و هنوز قدرت تحمّل تبعات منفی ناشی از تحریم های اعمال شده علیه روسیه را ندارد .

در این رابطه، همانطور که می دانیم آلمان بزرگترین شریک تجاری روسیه و از سوی دیگر روسیه بزرگترین شریک انرژی آلمان محسوب می‌شود و در زمینه همکاری‌های اقتصادی و تجاری، روسیه شریک اصلی تجاری آلمان به شمار می‌رود.

این دو کشور با هم حجم تبادلات تجاری بسیار بالایی دارند و طبیعی است که تحریم روسیه توسط کشورهای غربی تاثیر منفی بر آمارهای اقتصادی اروپا مخصوصا آلمان داشته باشد و کاهش شدید امروز شاخص تمایلات اقتصادی موسسه تحقیقاتی ZEW آلمان نیز در همین راستا توجیه می شود که این امر دلیلی جز تضعیف واقعی یورو و آینده رو به ضعف اقتصاد اروپا ندارد.

در نمودار پایین سیگنال مربوط به تحلیل تکنیکال یورو، باز هم روند نزولی را نشان میدهد و احتمال ریزش قیمت به اعداد پایین تر وجود دارد مخصوصا پس از آنکه دیروز قیمت در زیر خط تنکان سن (خط نارنجی رنگ) بسته شد که این خط در حال حاضر بر روی سطح ۱٫۳۳۸۹ قرار گرفته است.

خبر های ریز و درشتی نیز که از راه می رسد همگی در جهت این هستند که یورو باز هم کاهش پیدا خواهد کرد اما برای امروز برخی از دستورات خرید معامله گران در حوالی ۱٫۳۳۳۰ ، ۱٫۳۳۲۵ و ۱٫۳۳۲۰ قرار دارند که این سفارشات می تواند موقتا مانع از ریزش بیشتر یورو شود.

یورو برای شروع کاهش دوباره هنوز احتیاج به زمان دارد اما در برخورد احتمالی قیمت با اعداد ۱٫۳۳۳۰ و ۱٫۳۳۲۵ الی ۱٫۳۳۱۷ (کف ابر اندیکاتور ایچیموکوی هفتگی) باید نمودار به دقت مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

فاصله قیمتی ۱٫۳۳۳۰ تا ۱٫۳۳۱۷ برای قیمت یورو یک بازه نوسانی قیمت به نظر می رسد و روند آتی قیمت در صورت خروج از این فاصله با اهمیت خواهد شد.

در حال حاضر قیمت یورو در حال لمس ناحیه ۱٫۳۳۳۳ (پایین ترین سطح ۹ ماهه گذشته) می باشد و با ادامه ریزش قیمت به زیر ۱٫۳۳۳۰، احتمالا به سمت پله پایین تر یعنی سطوح ۱٫۳۳۲۵ ، ۱٫۳۳۲۰ ، ۱٫۳۳۱۷ و حتی ۱٫۳۳۰۰ برسد.

این تحولات برای فروشندگان یورو خوشبینانه به نظر می رسد زیرا سطوح مقاومت بسیاری در نرخهای بالای ۱٫۳۳۸۹ (خط تنکان سن) دیده می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه جفت ارز یورو – دلار آمریکا

یورو