تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

دیروز اونس طلا عمدتا به خاطر آمارهای ضعیف اقتصادی آلمان و نگرانی ها از تشدید بحران اوکراین و از سرگیری جنگ غزه و اسرائیل تا سطح ۱۳۱۸ صعود کرد و هر چند اونس طلا برای عبور از سطح مقاومت ۱۳۲۰ تلاش های کرد اما فشارهای صعودی چندان زیاد نبود و در ادامه حرکت اصلاحی و نزولی آغاز شد و قیمت به نرخهای پایین بازگشت.

اکنون، اگر بار دیگر سطح مقاومت ۱۳۱۵ شکسته شود و قیمت در بالای آن تثبیت گردد، احتمال تشکیل الگوی افزایشی وجود دارد اما همانطور که در نمودار زیر می بینیم همچنان قیمت مابین سطوح ۱۳۰۵ و ۱۳۱۵ در روندی خنثی قرار گرفته است و قیمت به داخل الگوی مثلثی شکل بازگشته است.

اگر امروز به هر دلیلی قیمت به بالای سطح ۱۳۱۵ بازگردد و این سطح یعنی ضلع بالایی خط روند الگوی مثلث شکسته شود، احتمال استمرار حرکت صعودی وجود دارد و هدف بعدی رسیدن به نرخ ۱۳۲۰ و پس از آن ۱۳۲۹ خواهد بود که این سطوح در نمودار پایین به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی قرار دارند.

سطح حمایت قیمت نیز بر روی ۱۳۰۵ یعنی بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی که مماس با خط روند پایینی الگوی مثلث است وجود دارد و تنها به شرط شکسته شدن کامل آن به معنی ورود به حرکت کاهشی به سطح ۱۲۹۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) است.

گزارش امروز شاخص خرده فروشی آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد و پیش بینی می شود میزان خرده فروشی در سبد کالاهای مصرف کننده همانند رقم قبلی به میزان ۰٫۲%+ افزایش داشته باشد و این خبر ممکن است نوساناتی را برای اونس طلا به همراه داشته باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال تغییرات قیمتی اونس طلا در طی چند روز گذشته بین دو سطح حمایتی و مقاومتی محدود شده و الگوی مثلث شکل گرفته است. با عبور قیمت از هر یک از سطوح بالایی ۱۳۱۵ یا پایینی ۱۳۰۵ احتمال شروع حرکت جدید بوجود خواهد آمد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا