تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا سیگنال امروز تا حدودی وضعیت نمودار را مبهم و نامشخص نشان می دهد و می بایست منتظر تحولات بیشتر قیمت بود تا حرکت بعدی مشخص تر گردد.

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است با توجه به عمق حرکت کاهشی که قبلا از سطح ۱۰۵٫۲۵ (بالاترین سطح روز ۲۲ جولای) شاهد بودیم خیلی زود است که بگویم حرکت برگشتی قیمت که از سطح ۹۶٫۵۵ ( پایین ترین سطح روز ۷ اوت) شروع شده تکمیل شده است.

علاوه بر آن تغییرات و نوسانات قیمت از روز ۱ اوت به این سو بیشتر شبیه الگوی سر و شانه وارونه بوده که معمولا این الگو از الگوهای برگشتی افزایشی قیمت می باشد.

با این حال از سوی دیگر سرگیری روند نزولی نفت برنت تایید شده است که این موضوع نیز میتواند قیمت نفت خام سبک آمریکا را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد و این واگرایی بین نفت برنت و خام بسیار غیر معمول است.

در هر صورت برای امروز نفوذ قیمت نفت خام به زیر سطح ۹۶٫۳۰ تاییدی در جهت استمرار روند کاهشی به سوی سطح ۹۴٫۴۷ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی c) و نفوذ قیمت به بالای سطح ۹۸٫۵۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) تاییدی در جهت تشکیل الگوی سر و شانه وارنه و افزایش قیمت می باشد.

بنابراین برای امروز انتظار می رود نوسانات قیمت در روندی بین ۹۶٫۵۵ و ۹۸٫۵۹ ادامه یابد تا یکی از این سطوح شکسته شود و جهت قیمت نفت خام سبک آمریکا مشخص شود.

امروز همچنین ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران موجودی ذخایر نفتی سازمان انرژی آمریکا اعلام می شود که انتظار میرود از رقم قبلی ۱٫۸- میلیون بشکه به ۸۰۰- هزار بشکه تغییر یابد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت تا حدود سطح ۱۰۱٫۴۶ دلار/بشکه سقوط کند که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج قدرتمند نزولی (۳) تایید کرده است.

این موج همانطور که در نمودار زیر مشخص است سومین موج از موج بزرگتر c می باشد که از شتاب و نوسان نزولی زیادی تا سطح ۹۷٫۱۴ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است.

فعلا برای امروز سطح حمایت ضعیف و جزئی قیمت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی یعنی سطح ۱۰۲٫۸۰ قرار دارد که بعید به نظر می رسد این سطح مانع و سدّ مستحکمی در برابر ریزش قیمت در موج نزولی (۳) باشد.

محتمل ترین سناریوی موجود آن است که به محض رسیدن قیمت به حوالی سطح ۱۰۱٫۴۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) مقداری قیمت اصلاح و برگشت کوچک داشته باشد که البته این حرکت اصلاحی محدود به حدود سطح ۱۰۴٫۱۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد.

در هر صورت برای امروز نیز هنوز هم به نظر می رسد که حرکت قیمت نفت برنت نزولی است و احتمالاً با شکسته شدن سطح ۱۰۲٫۸۰ حرکت نزولی ادامه خواهد یافت و چنانکه قیمت به زیر این سطوح سقوط کند، اهداف بعدی نرخهای ۱۰۱٫۴۶ و ۹۹٫۸۱ دلار/بشکه خواهند بود که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت