تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

بازار به سنّت همیشگی خود، قبل از اعلام اخبار بسیار مهم، در روندی خنثی به حرکت ادامه می دهد و در انتظار اعلام خبر باقی خواهد ماند. هر قدر انتظار بازار طولانی تر و روند خنثی با نوساناتی کم صورت گیرد، می توان انتظار یک حرکت و واکنش پرقدرت را در لحظه اعلام خبر داشت.

با نگاهی به نمودار اونس طلا، می توان پیش بینی کرد که خبر امروز مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا می تواند با واکنش های همراه باشد. از یک سو، قیمت در محدوده های بسیار مهمی قرار گرفته است که در صورت شکست یکی از سطوح ۱۳۰۵ یا ۱۳۲۰ جهت بازار مشخص خواهد شد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت جهانی اونس طلا همچنان در روندی خنثی بین ۱۳۰۵ و ۱۳۲۰ در نوسان است و اکنون در حال نزدیک تر شدن به خط روند بالایی در الگوی مثلث است.

این انتظار وجود دارد که با توجه به آمار ضعیف خرده فروشی آمریکا و تحولات غزه – اسرائیل و بحران اوکراین فروشندگان بخشی از ظرفیت خود را برای پایین آوردن قیمت از دست داده باشند و با توجه به وضعیت قیمت در این حالت، می بایست در انتظار ماند تا مشخص شود که آیا امروز موفق به شکست کامل سطح مقاومت ۱۳۲۰ می شود؟

اگر از این منطقه عبور کند انتظار می رود در بالای این سطح فرصتهایی را برای خریداران فراهم آورد که در این صورت، اهداف افزایشی بعدی به ترتیب ۱۳۲۵ و ۱۳۳۰ خواهند بود اما اگر از پایین سطح حمایت ۱۳۰۵ شکسته شود می تواند تا سطح ۱۲۹۵ کاهش یابد.

این محدوده خنثی همانطور که در نمودار زیر مشخص است بین دو خط الگوی مثلث است که در صورت شکست ۱۳۲۰ تاییدی در جهت افزایش و در صورت شکست سطح ۱۳۰۵ تاییدی در جهت کاهش قیمت می باشد.

اکنون پیش بینی می کنیم تا زمانیکه شاهد شکسته شدن یکی از سطوح ۱۳۰۵ یا ۱۳۲۰ باشیم، حرکت در روندی خنثی ادامه یابد و امروز خبر بیمه بیکاری هفتگی آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران فرا روی بازار است تا شاید به مدد آن در قیمت اونس طلا شاهد حرکات مهمی باشیم.

بنابراین بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار اعلام این خبر و شکست یکی از سطوح ۱۳۰۵ یا ۱۳۲۰ باقی مانده است. در نمودار زیر، اهداف بعدی قیمت را در صورت خروج از این منطقه خنثی پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا