تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

در حال حاضر، قیمت نفت خام سبک آمریکا مابین سطوح ۹۶٫۵۳ و ۹۸٫۶۰ دلار/بشکه در روندی خنثی قرار دارد. همچنین عدم محرک های اصلی برای حرکت می تواند این اطمینان را بوجود آورد که فعلا مابین این سطوح در نوسان است تا یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود.

در حرکت نزولی اگر سطح حمایت ۹۶٫۵۳ شکسته شود و قیمت به نرخهای پایین حرکت کند، فرصت مناسبی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش و این بار سقوط تا نرخ ۹۴٫۴۷ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) فراهم خواهد آمد اما در حرکت صعودی اگر سطح مقاومت ۹۸٫۶۰ شکسته شود می بایست در انتظار رسیدن قیمت به سطح ۹۸٫۸۷ باشیم.

در نمودار پایین این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج کاهشی c نمایش داده شده است که این موج قبلا از سطح ۱۰۵٫۲۵ (بالاترین سطح روز ۲۲ جولای) آغاز گردیده است و همانطور که قبلا شاهد بودیم قیمت نفت خام در برخورد به این سطح حمایت مقداری برگشت کرد اما موفق نشد که خود را به بالای سطح مقاومت ۹۸٫۶۰ برساند.

با تمامی این مطالب، به نظر می رسد، روند حرکت اصلاحی نفت خام در کوتاه مدت بزودی به پایان خواهد رسید و قیمت هرچند در محدوده های خنثی بین ۹۶٫۵۵ و ۹۸٫۶۰ حرکت خواهد نمود، اما تا زمانیکه زیر سطح مقاومت ۹۸٫۶۰ تثبیت شده است، آهنگ حرکت نفت خام، نزولی خواهد بود.

برای کسانیکه قبلا با شکسته شدن سطح حمایت ۹۸٫۶۰ اقدام به گرفتن پوزیشن فروش نکردند، حرکت کاهشی بعدی فرصتی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش ایجاد خواهد کرد.

امیدواریم با توجه به آنکه دیروز نیز موجودی ذخایر نفتی سازمان انرژی آمریکا به میزان ۱٫۸ میلیون بشکه افزایش داشت، حرکت کاهشی دیگری صورت گیرد تا بار دیگر اقدام به افزایش پوزیشن های فروش نماییم زیرا سطح مقاومت ۹۸٫۶۰ دلار/بشکه که بر روی خط فیبوناچی ۲٫۶ درصدی مانعی برای هر گونه حرکت اصلاحی و صعودی خواهد بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال انتظار داریم که امروز قیمت سطح مقاومت ۱۰۴٫۰۸ دلار/بشکه را لمس کند و تا حدود سطح ۱۰۴٫۶۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) افزایش یابد و چنانچه این سطح نیز شکسته شود زمینه را برای افزایش به سوی سطح ۱۰۵٫۱۴ فراهم می آورد که این سطح نیز بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی واقع شده است.

بدین جهت، می بایست نسبت با احتیاط و دقت، حرکت افزایشی را مد نظر داشته باشیم. امری که در صورت تحقق، شاید بتواند به انجام حرکت اصلاحی و افزایشی برای بازگشت به محدوده های بالای قیمت کمک کند.

در حال حاضر نیز قیمت در تلاش برای تثبیت خود در بالای سطح ۱۰۴٫۰۸ است و شکست این سطح برای بازار بسیار قابل اهمیت و مهم تحلیل می شود و می تواند برای امروز وضعیت نفت برنت دریای شمال را تا حد زیادی مشخص نماید.

بنابراین برای امروز در سطوح فعلی بیشتر ترجیح می دهیم وارد پوزیشن خرید شویم زیرا سطح حمایت ۱۰۲٫۳۷ نیز مستحکم باقی مانده و به رغم حرکت کاهشی شدید ۲۴ ساعت گذشته، قیمت نفت برنت همچنان برای صعود به بالای سطح مقاومت ۱۰۴٫۰۸ دلار/بشکه در تلاش است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت