تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که در حال حاضر یک هفته است که اونس طلا در نوار باریکی حرکت می کند. بالاترین حد آن حدود سطح ۱۳۲۰ بوده است و پایینترین حد آن  ۱۳۰۵ می باشد.

به عبارتی در این هفته تنها ۱۵ دلار نوسان داشته ایم و در شرایطی که گاهی اوقات اونس طلا تنها در یک روز به این اندازه حرکت می کند، یک هفته زمان بسیار زیادی برای این محدوده محسوب می شود و دیر یا زود انتظار فرار (Break out) از این نوار را داریم .

 قیمت جهانی اونس نقره نیز در منطقه ای مابین ۱۹٫۷۰ و ۲۰٫۱۵ در حال نوسان است و بزودی یکی از این دو خط شکسته خواهند شد و تکلیف بازار را برای روزهای آینده مشخص خواهد کرد.

از این رو وضعیت برای اونس طلا نیز تقریبا به همین منوال است و چند روزی است که شاهد حرکت خاصی در بازار نبوده ایم که این مسئله موج احتمالی را قویتر خواهد کرد.

در هر صورت این ابهام باعث شده تا در این هفته بازار بسیار آرامی داشته باشیم و بازیگران اصلی بازار ترجیح داده اند تا در جهت خاصی وارد بازار نشوند و رفتار بازار حالت الاکلنگی داشته که مشخصا نشان دهنده ابهام موجود در بازار است.

بنابراین حرکت قیمت جهانی اونس طلا همچنان در روندی خنثی مابین نرخهای ۱۳۰۵ و ۱۳۲۰ ادامه دارد و برای تغییر این روند خنثی لازم است که قیمت هر چه سریعتر از این دامنه خنثی خارج شود.

در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۱۳۲۰ راه برای افزایش بیشتر قیمت تا سطح ۱۳۳۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) هموار خواهد شد و سطح حمایت نیز بر روی نرخ ۱۳۰۵ قرار گرفته و تنها به شرط شکست این سطح زمینه را برای کاهش به ۱۲۹۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) فراهم می آورد.

این محدوده خنثی مابین خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۱۳۴۵ (بالاترین سطح روز ۱۰ جولای) به ۱۲۸۰٫۴۰ (پایین ترین سطح روز ۱ اوت) قرار گرفته است که در نمودار زیر نمایش داده شده است و بازهم یادآوری می شود که باید قیمت حتما از این محدوده خنثی خارج شود تا جهت اونس طلا مشخص گردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا