تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

حرکت کنونی نفت خام سبک آمریکا به نظر کاملاً نزولی است و در طی ۲۴ ساعته گذشته نیز این حرکت ادامه یافته است. از نظر تحلیل تکنیکال قیمت با توجه به آنکه دیروز توانست با قدرت از سطح حمایت ۹۶٫۵۳ دلار/بشکه عبور کند، برای امروز پیش بینی می کنیم که تا حدود سطح ۹۴٫۴۷ سقوط کند.

این سطح حمایت در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c تشکیل شده که این موج از سطح ۱۰۵٫۲۵ (بالاترین سطح روز ۲۲ جولای) ایجاد شده است.

سطح حمایت بعدی قیمت نیز بر روی نرخ ۹۴٫۴۷ ( خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود و برای امروز حتی اگر هم حرکت اصلاحی و افزایشی داشته باشیم بسیار کوتاه خواهد بود و این حرکت اصلاحی می تواند محدود به سطح مقاومت ۹۶٫۱۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از نزول روز گذشته) باشد.

از این رو هنوز احتمال ریزش قیمت نفت خام وجود دارد و به نظر میرسد روند قیمت تا نواحی اطراف ۹۴٫۴۷ و پس از آن ۹۳٫۲۰ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) و حتی تا حوالی سطح ۹۱٫۰۰ کاهش یابد.

بنابراین تحولات تکنیکی روند غالب نفت خام را روند نزولی می داند و قدرت این روند نزولی نیز قابل توجه است. بدین ترتیب می توان گفت موج نزولی c به محض شکسته شدن سطح ۹۵٫۲۶ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) تاکید بر ادامه روند نزولی قیمت نفت خام سبک آمریکا تا سطوح ۹۴٫۴۷ و ۹۳٫۲۰ و حتی ۹۱ دلار/بشکه دارد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در نمودار قیمت نفت برنت دریای شمال مشاهده می کنید که قیمت به زیر سطح حمایت ۱۰۲٫۴۶ دلار/بشکه رسیده و برای امروز می بایست منتظر فرود بیشتر قیمت به سطح ۱۰۱٫۴۲ باشیم.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج کاهشی ۱۰۶٫۸۵ (بالاترین سطح روز ۸ اوت) به ۱۰۲٫۳۷ (پایین ترین سطح روز ۱۳ اوت) تشکیل شده بود که دیروز با قدرت شکسته شد. حمایت بعدی نیز هم اکنون بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی یعنی سطح ۱۰۱٫۴۲ واقع شده است که بزودی لمس خواهد شد.

در نمودار زیر می بینیم که برای امروز حرکت اصلاحی و افزایشی محدود به سطح ۱۰۲٫۴۶ می باشد که این سطح مقاومت قوی قیمت محسوب می شود.

با توجه به مطالب بالا، انتظار برای ورود قیمت نفت برنت به سطح ۱۰۱٫۴۲ معقول به نظر می رسد و می توان برای گرفتن پوزیشن فروش نفت برنت اقدام نمود و حتی این امکان وجود دارد که قیمت تا سطح ۱۰۰٫۷۸ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) با کاهش مواجه شود.

بنابراین تحلیل و بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی هر دو نشان میدهند که قیمت نفت برنت نزولی است و احتمال نزول بیشتر را هم تایید می کنند و به همین دلیل برای امروز باید منتظر کاهش بیشتر قیمت نفت برنت به سطح ۱۰۱٫۴۲ دلار/بشکه باشیم که در نمودار زیر این هدف را مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت