تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

قیمت یورو همچنان در نزدیکی محدوده نرخهای پایین ۹ ماهه گذشته قرار دارد و طی این هفته در بازه ۱٫۳۳۴۰ تا ۱٫۳۴۳۰ مورد معامله بوده است. قیمت چند روزی است که دوباره روند منفی به خود گرفته و از نرخهای بالای ۱٫۳۴۰۰ سریعا حرکت نزولی به خود می گیرد.

حمایت قبلی که از یورو به عمل آمد در ۱٫۳۳۴۰ بوده و این حمایت به خاطر وجود سطح ۱٫۳۳۳۳ (پایین ترین سطح ۹ ماهه گذشته) بوده است که فعلا مانع از کاهش قیمت شده است.

روند فعلی یورو حرکت در یک مسیر نزولی است و نشانه واضحی از صعود نداریم و این موضوع توسط اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال یورو نیز تایید می شود.

لازم به ذکر است که قیمت در حرکت اصلاحی خود یعنی در فاصله ۱٫۳۴۱۷ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۱٫۳۴۱۸ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ هفته) با مقاومتهای ۱٫۳۴۲۵ ، ۱٫۳۴۳۰ ، ۱٫۳۴۴۵ و ۱٫۳۴۵۰ در مسیر خود مواجه است و این یعنی یورو برای هر گونه حرکت اصلاحی و صعود با موانع جدی روبرو خواهد بود.

از این رو یورو فعلا توان صعود قوی ندارد و به احتمال زیاد برای امروز در بین ۱٫۳۳۳۳ تا ۱٫۳۴۰۰ نوسان خواهد داشت. از سوی دیگر نیز بر اساس قضاوت نماگرهای تحلیل تکنیکال و قرار گرفتن برخی از سفارشات خرید در حوالی منطقه ۱٫۳۳۴۰ و ۱٫۳۳۳۰ ، یورو فعلا انرژی کاهش ندارد اما روند نزولی آن همچنان در میان مدت و بلند مدت پایدار است و در شرایط روزهای بعد، باید مجددا سطح ۱٫۳۳۳۳ را زیر نظر داشت تا با شکسته شدن آن دوباره در مورد کاهش احتمالی بتوانیم قضاوت کنیم.

اما در شرایط فعلی به نظر میرسد قیمت بتواند اندکی اصلاح نماید و از محدوده سطوح مقاومت ۱٫۳۴ دوباره به قیمتهای پائین‌تر بازگردد و حرکت نزولی یورو در سطوح پایین دنبال شود.

به باور ما جریان نقدینگی به سوی کشورهایی است که انتظار می رود، میزان نرخ بهره بانکی آنها در آینده زودتر از بقیه افزایش یابد و اکنون این موضوع بطور مشخص استراتژی مناسبی برای ورود به انجام معاملات است.

از آنجاییکه انتظار می رود بانک مرکزی اروپا نرخ بهره بانکی خود را برای مدت طولانی کماکان در سطوح پایین نگاه دارد و ادامه ی سیاست های انبساطی را در دستور کار خود قرار دهد، الگوی تضعیف یورو ادامه خواهد یافت و هدف در حال حاضر رسیدن قیمت به سطح ۱٫۳۲۹۵ می باشد و شکسته شدن این سطح نیز موجب تشدید فشارهای نزولی بر یورو می گردد.

در نمودار پوند – دلار نیز خطوط تنکان و کیجون سن سیگنال فروش صادر کرده اند و در میان مدت تا زمانیکه قیمت در زیر این خط تنکان سن یعنی سطح ۱٫۶۷۷۴ قرار دارد روند نزولی پایدار است و این سطح مقاومت نیز در نزدیکی سطح ۱٫۶۷۸۳ یعنی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از کاهش ۱٫۷۱۹۲ به ۱٫۶۶۵۷ تشکیل شده است که در نمودار زیر مشخص شده است.

معامله گران می بایست با دقت روند حرکت پوند را مد نظر قرار دهند زیرا شکسته شدن سطح ۱٫۶۶۵۰ می تواند هدف های پایین تری در سطح ۱٫۶۶۰۰ را نمایان سازد. سطوح مقاومت اولیه پوند نیز همانطور که دیروز بدان اشاره کردیم به ترتیب در منطقه ۱٫۶۷۰۰ و بعدی در منطقه ۱٫۶۷۳۰ تا ۱٫۶۷۳۵ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه جفت ارز پوند – دلار آمریکا

پوند