کاهش یورو پس از کنفرانس خبری دراقی

در شرایطی که امروز خبر مهمی نداشتیم یورو در برابر دلار پس از فعال شدن سفارشهای خرید در منطقه ۱٫۳۱۲۰ ابتدا تا محدوده  نزدیکی ۱٫۳۲۲۰ تقویت شد اما پس از برخورد به این منطقه سودهای بدست آورده را از دست داد و نزدیک شدن به مقاومت ۱٫۳۲۲۰ باعث شد تا یورو نتواند این قدرت را حفظ کند و با موجی تندی تضعیف شد . جلسه بانک مرکزی اروپا در شرایطی که  بازار هفته ها منتظر آن بود برگزار شد و پنجشنبه ساعت ۱۶:۱۵ به وقت تهران مقامات بانک مرکزی اروپا بازار را از تصمیم خود آگاه کردند .  

خبر بسیار کوتاه بود . نرخ بهره اروپا برای اولین بار در طی ده ماهه گذشته   ۲۵ واحد کاهش یافت و از ۰٫۷۵% به ۰٫۵% رسید . این خبر کوتاه اما آنچنان طوفانی در بازار براه انداخت که به این سادگی ها  فراموش نمی شود و به اعتقاد بسیاری این اولین موج از سلسله امواجی است که بازار را در خواهد نوردید .  بطوریکه عملا پس از سخنان ریس بانک مرکزی اروپا یورو شدیدا با کاهش قیمت مواجه شد و پس از شکست ۱٫۳۱۰۰ تا سطح ۱٫۳۰۳۶ پایین آمد .

منطقه ۱٫۳۱۲۰ و ۱٫۳۱۰۰ تا پیش از سخنرانی دراقی ( ریس بانک مرکزی اروپا )  در حکم حمایتی نیرومند برای یورو محسوب می شد اما پس از سخنان دراقی در هم شکست و هم اکنون تبدیل به مقاومت شده است که رفتار امروز بازار موئد این نظریه است. اما خبر نهایی موجب شگفتی فعالان بازار شد این بود که برخی از اعضا خواستار کاهش نرخ بهره به میزان ۰٫۵% بودند که به همین دلیل ارزش یورو بلافاصله پس از اظهارات دراقی تضعیف شد.

وی که در کنفرانس خبری صحبت می کرد چشم انداز روشنی نسبت به وضعیت اقتصاد اروپا ارائه نکرد و حتی احتمال کاهش نرخ سود سپرده های بانکی را مطرح کرد .

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می شود حمایت قیمت یورو – دلار در سطح ۱٫۳۰۳۵ ( خط میانگین متحرک ۵۵ روزه ) و بعدی در سطح ۱٫۳۰۱۵ ( پایین ترین سطح روز ۲۹ آوریل ) تشکیل شده اند.

با توجه به اینکه هم اکنون سفارشهای فروش به منطقه ۱٫۳۱۰۰ منتقل شده اند ، پس از سخنان دراقی بر این باوریم که روند فعلی یورو نزولی است و از این رو ، مترصد برای رسیدن قیمت به سطوح مناسب برای ورود به پوزیشن فروش با هدف ۱٫۳۰۰۰ و ۱٫۲۹۵۴ هستیم که در نمودار زیر مشاهده می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

 EurUsd