تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

تردیدی نیست که حرکت کاهشی اخیر اونس طلا، ارتباط مستقیمی با رشد قیمت بازارهای سهام و تقاضای ضعیف خرید فیزیکی دارد و شاید در همین ابتدای هفته انتشار رشد بازارهای سهام و کاهش خرید فیزیکی، برای فروشندگان اونس طلا دلخوشی های زیادی را به همراه آورده است.

به یاد داشته باشیم که همچنان بسیاری از معامله گران چینی و هندی با استناد به کمبود خریدهای فیزیکی خود، بر احتمال تضعیف قیمت اونس طلا پافشاری می کنند.

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت دوباره سطح حمایت ۱۲۹۵ را لمس کند و چنانچه این سطح شکسته شود موجب کاهش به ۱۲۸۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و ۱۲۸۰ می شود. البته برای تایید شکست سطح ۱۲۹۵ لازم است که قیمت به زیر سطح ۱۲۹۲ برسد.

این سطح حمایت یعنی نرخ ۱۲۹۵ بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از کاهش ۱۳۴۵ (بالاترین سطح روز ۱۰ جولای) به ۱۲۸۰٫۴۰ (پایین ترین سطح روز ۱ اوت) تشکیل شده است که سطح ۱۲۹۵ به عنوان آخرین سدّ و مانع در برابر ریزش قیمت به سوی سطح ۱۲۸۰٫۴۰ عمل کرده است.

بررسی امواج الیوت ویو در نمودار پایین نشان می دهد که قیمت اونس طلا در موج نزولی C قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی قیمت از سطح ۱۳۴۵ می باشد و در بالاترین حد قدرت خود در این موج نزولی حتی قادر خواهد بود تا سطح ۱۲۵۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کاهش یابد.

مقاومت نیز بر روی ۱۳۰۵ (خط میانگین متحرک ۵۰ روزه) و ۱۳۰۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) واقع شده اند و تنها به شرط آنکه  سطح ۱۳۰۷ شکسته شود زمینه را برای صعود به سوی سطح ۱۳۲۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) فراهم می آورد در غیر این صورت تا زمانیکه قیمت در پایین سطوح ۱۳۰۴ و ۱۳۰۷ قرار دارد، فشارهای بیشتری در این موج نزولی C در آینده نزدیک بر اونس طلا به سوی ۱۲۹۵ و حتی ۱۲۸۰ تحمیل می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا