تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

در نمودار قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که مشاهده می کنید قیمت در معاملات روز جمعه نتوانست به زیر سطح حمایت ۹۵٫۲۶ دلار/بشکه کاهش یابد و پس از انتشار خبر اوکراین و انهدام خودروهای زرهی روسیه توسط نیروهای اوکراین قیمت به بالای۹۶٫۵۳ برگشت و هم اکنون در اطراف این سطح در نوسان است تا جهت بعدی قیمت مشخص گردد.

چنانچه قیمت ۲ ساعت زیر سطح حمایت ۹۶٫۵۳ تثبیت شود سناریوی افزایشی به سطح ۹۸٫۵۹ را با چالش مواجه می سازد و دوباره تحت فشارهای نزولی قرار می گیرد.

اما اگر همچنان خود را بالای این سطح نگه دارد می بایست منتظر لمس ۹۸٫۵۹ باشیم که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c مشخص است که این موج از سطح ۱۰۵٫۲۵ (بالاترین سطح روز ۲۲ جولای) تشکیل شده است.

حرکت افزایشی قوی که روز جمعه بطور ناگهانی شاهد بودیم نشان می دهد که این موج تکمیل شده است و حرکت در پنج موج کوچک کامل شده است.

با توجه به اینکه قیمت هم اکنون در اطراف سطح ۹۶٫۵۳ قرار دارد، احتمال صعود بیشتر نفت تا محدوده ۹۸٫۵۹ فراهم خواهد آمد اما اگر به مدت حداقل ۲ ساعت زیر سطح حمایت ۹۶٫۵۳ دلار/بشکه تثبیت شود ، باید در سناریوی افزایشی تجدید نظر کرد زیرا آن وقت امکان بازگشت حرکت نزولی قیمت نفت خام سبک آمریکا وجود دارد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در نمودار قیمت نفت برنت دریای شمال کاملا مشخص است که قیمت در بالای سطح ۱۰۱٫۸۵ دلار/بشکه مورد حمایت قرار گرفته و برای امروز ممکن است مدتی در بالای این سطح در نوسان باشد یا اینکه به سوی سطح ۱۰۴٫۵۰ برگشت کند.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C واقع شده است که این موج سومین موج از چرخه حرکت سه موجی می باشد که از سطح ۱۱۹٫۱۷ (بالاترین سطح روز ۸ فوریه ۲۰۱۳) شروع شده است.

هنوز معلوم نیست که این حرکت اصلاحی که از سطح ۱۰۱٫۹۲ ( پایین ترین سطح روز ۱۴ اوت) آغاز شده تا چه قدر قدرت و توان اصلاح دارد.

اما محتمل ترین سناریوی آن است که این حرکت اصلاحی در حوالی سطح مقاومت ۱۰۴٫۵۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) متوقف شود زیرا این موج نزولی C در طی روزها و هفته های آتی تا حدود سطح ۹۳٫۲۹ دلار/بشکه ادامه خواهد یافت که این هدف بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی مشخص گردیده است.

بنابراین تحت شرایط جاری قیمت نفت برنت دریای شمال به نظر می رسد در ناحیه بین ۱۰۱٫۸۵ تا ۱۰۴٫۵۰ دلار/بشکه به نوسان بپردازد تا دوباره در مسیر کاهشی قرار گیرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت