تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

امروز در تقویم اقتصادی، خبرهای خاصی دیده نمی شود و انتظار می رود حرکت یورو در روندی خنثی مابین نرخهای ۱٫۳۴۰۰ و ۱٫۳۳۸۰ قرار گیرد مگر آنکه خبرهای جدیدی از تحولات اوکراین منتشر شود یا اینکه توجه بازار به آمارهای فاندامنتال معطوف گردد. اما در ادامه کار بازار، عمده توجه اصلی بازار به سخنرانی خانم یلن و آقای دراقی در ویومینگ آمریکا در روز پنجشنبه خواهد بود.

با توجه به شرایط بی ثبات و نامطمئن بازارهای مالی، معامله گران به دقت سخنان یلن و دراقی را تحت نظر قرار خواهند داد. همچنین، به دلیل عدم انتشار اخبار مهم در تقویم اقتصادی امروز، سرمایه گذاران به تغییرات قیمت در سایر دارایی های مالی توجه خواهند نمود.

همچنین، روز چهارشنبه صورتجلسه کمیته سیاستگذاری پولی بانک فدرال آمریکا (FOMC Minutes) منتشر خواهد شد که می تواند نشانه های از وضعیت اقتصادی و چشم انداز نرخ بهره بانک فدرال را نمایان سازد.

برای امروز سفارشات خرید زوج ارز یورو – دلار به ترتیب در حوالی سطوح ۱٫۳۳۳۰ ، ۱٫۳۳۲۵ ، ۱٫۳۳۲۰ و ۱٫۳۳۰۰ سفارشات فروش نیز به ترتیب در حوالی سطوح ۱٫۳۴۱۰ ، ۱٫۳۴۳۰ ، ۱٫۳۴۴۵ ، ۱٫۳۴۵۰ ، ۱٫۳۴۶۰ و ۱٫۳۴۷۰۰ قرار دارند.

برای یورو ناحیه قیمت در اطراف ۱٫۳۴۱۰ و ۱٫۳۴۱۵ در حقیقت محل حضور میانگین متحرک ۲۰۰ هفتگی قیمت و سطح ۱٫۳۴۱۶ به عنوان بالاترین سطح روز ۱۳ اوت می باشد و می توان آنها را یک مقاومت خوب قیمت دانست.

با دید میان مدت و با استناد به قضاوت شواهد فوق‌الذکر، قیمت به احتمال زیاد در هفته جاری در ناحیه بین ۱٫۳۴۱۰ تا ۱٫۳۴۷۰ یک سقف محکم خواهد ساخت و سپس شروع به کاهش خواهد نمود که این کاهش قیمت، اهداف اولیه ۱٫۳۳۸۰ ، ۱٫۳۳۶۰ و ۱٫۳۳۳۰ را در نظر خواهد داشت.

در زوج ارز دلار – ین ژاپن نیز امروز سفارشات خرید به ترتیب در حوالی سطح ۱۰۲٫۰۰ و ۱۰۱٫۸۰ سفارشات فروش نیز در منطقه نزدیکی ۱۰۲٫۷۰ ، ۱۰۲٫۸۰ ، ۱۰۳٫۰۰ الی ۱۰۳٫۱۵ وجود دارند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز سفارشات خرید امروز در منطقه حول و حوش ۱۳۶٫۸۰ ، ۱۳۶٫۷۰ و ۱۳۶٫۶۵ سفارشهای فروش نیز به ترتیب در منطقه ۱۳۷٫۳۰ ، ۱۳۷٫۴۰ ، ۱۳۷٫۵۰ (استاپ بالای آن) و سفارشات فروش بعدی در ۱۳۸٫۲۰ ، ۱۳۸٫۳۰ ، ۱۳۸٫۴۵ و ۱۳۸٫۵۰ قرار دارند.

در سایر تحولات و برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که معیار عملکرد ارزش دلار آمریکا را در برابر سبدی از شش ارز معتبر بین المللی دیگر نشان می دهد، پیش بینی می کنیم که در هفته جاری به حدود منطقه ۸۱٫۰۴۶ و ۸۰٫۷۹۷ اصلاح کند زیرا قیمت هم اکنون در منطقه اشباع از خرید یا در اصطلاح بیش خرید (overbought) قرار دارد.

در نمودار زیر می بینید که شاخص دلار در موج c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی قرار دارد که این موج از سطح ۷۸٫۹۰۶ (پایین ترین سطح روز ۸ مه) تشکیل شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که موج c با ناحیه مقاومتی ۸۱٫۸۵۴ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) مواجه است و معلوم نیست که قیمت می تواند این سطح مقاومت را لمس کند یا نه.

اما یک مسئله بدیهی است و آن اینکه از هم اکنون قویا پیش بینی می شود که شاخص دلار در حوالی این سطح یا اینکه زیر این سطح مقاومت به سقف قیمت برسد که این سطح با مقاومت دیگری در سطح ۸۱٫۸۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از کاهش ۸۴٫۷۵۳ – بالاترین سطح روز ۹ جولای – به ۷۸٫۹۰۶) مواجه است.

در حرکت کاهشی نفوذ قیمت به زیر سطح حمایت ۸۱٫۳۵۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی)موجب تایید کامل شدن موج c می شود که آن وقت هدفهای ۸۱٫۰۴۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و ۸۰٫۷۹ (خط فیبوناچی ۵۰  درصدی) را نمایان می سازد که این سطوح در نمودار زیر به وضوح مشخص هستند.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار