تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

دیروز همانطور که گفتیم از لحاظ تکنیکی در تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا الگوی مثلث افزایشی شکل گرفته و اگر از سطح ۱۴۰۰ عبور کند قاعده آن سطح ۱۴۱۳ می باشد و در صورتیکه این سطح نیز شکسته شود احتمالا قیمت آن وارد منطقه ۱۴۳۱ خواهد شد .

خوب دیروز بالاخره این اتفاق افتاد و پس از یکی دو بار رفت و برگشت و عقب نشینی قیمت سرانجام از سطح ۱۴۰۰ و همچنین ۱۴۱۳ عبور کرد و ضلع بالای مثلث کاملا شکسته شد.  در حال حاضر قیمت اونس طلا در یک موج صعودی قرار دارد و به نظر می رسد که با توجه به شکست سطح مقاومت ۱۴۱۳ به این رفتار خود به ترتیب تا ۱۴۳۱ و ۱۴۵۳ ادامه دهد .

از دیدگاه امواج الیوت کاملا در نمودار پایین مشخص است که قیمت در موج صعودی C قرار گرفته است که در واقع سومین موج از حرکت سه موجی آغاز شده از سطح ۱۳۳۸٫۹۵ ( پایین ترین سطح روز ۲۰ مه ) می باشد.

مثلث دیروز که بدان اشاره کرده بودیم نوسانات قیمت در محدوده ضلع بالا و پایین قیمت اونس طلا را در کوتاه مدت نشان داده بود و حالا در بررسی دقیق تر و نمای بالا نیز می بینیم که حتی پس از لمس سطح ۱۳۲۱٫۳۵ ( پایین ترین سطح روز ۱۶ آوریل )  قیمت اونس طلا در یک الگوی بزرگ مثلث قرار گرفته است که به سوی ضلع بالایی این مثلث یعنی سطوح ۱۴۳۱ (فیب ۶۱٫۸ درصدی ) الی ۱۴۵۳ ( فیب ۷۶٫۴ درصدی ) در حال افزایش است.

از منظر بنیادی نیز دیروز آمارهای اقتصادی از آمریکا ، تولید ناخالص ملی(GDP) آمریکا ، مدعیان اولیه درخواست بیمه بیکاری هفتگی و شاخص فروش خانه های معوقه نیز وضع جالبی نداشتند و واکنش اونس طلا نیز به این اخبار کاملا منطقی بود و همانطور که پیش بینی کرده بودیم تقویت شد.

اما نباید فراموش کرد که محرک و یا چاشنی اولیه این حرکت اونس طلا به بالای ۱۴۰۰ مسلما افزایش حدود ۹۰۰ کیلو به ذخایر بزرگترین صندوق طلای جهان اسپایدر (SPDR) بود که این اولین افزایش در میزان ذخایر این صندوق در طی سه هفته اخیر بوده است.

بنابراین برای امروز انتظار داریم که قیمت اونس طلا ابتدا تا سطح ۱۴۳۱ افزایش یابد و اگر قادر به عبور از این سطح باشد ، آنگاه خریداران می توانند تا حدی به استمرار حرکت صعودی امیدوار باشند و در این صورت ، هدف بعدی صعودی نرخ ۱۴۵۳ خواهد بود.

در حال حاضر اونس طلا فاصله چندانی تا عدد ۱۴۳۱ ندارد و احتمال فتح این سطح بسیار است که اگر این سناریو حاکم شود اونس طلا رشد قابل ملاحظه ای خواهد داشت و خود را گامی دیگر به ۱۴۵۳ نزدیک می کند . در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف بعدی آن در موج C مشخص شده است. امروز منطقه حمایت نیز در اطراف سطح ۱۳۹۰ و ۱۳۷۲ قرار دارد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا