تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم با توجه به آنکه دیروز نتوانست به پایین سطح حمایت ۱۲۹۵ کاهش یابد، مقداری به سوی سطح مقاومت ۱۳۰۷ برگردد.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۱۳۴۵ (بالاترین سطح روز ۱۰ جولای) به ۱۲۸۰٫۴۰ (پایین ترین سطح روز ۱ اوت) تشکیل شده است که آخرین سدّ و مانع در برابر کاهش قیمت به سطح ۱۲۸۰ محسوب می شود.

به باور ما این حرکت برگشتی که در برخورد به سطح حمایت ۱۲۹۵ صورت گرفته است ممکن است که امروز قیمت را به سوی سطح ۱۳۰۷ برساند که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی C می باشد که این موج در واقع سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۳۴۵ ایجاد شده است.

در حرکت نزولی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح ۱۲۹۲٫۴۰ (پایین ترین سطح روز ۱۵ اوت) زمینه را برای کاهش به ترتیب به سطوح ۱۲۸۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و ۱۲۸۰٫۴۰ فراهم می آورد.

از این رو بر بر اساس قواعد تکنیکال در صورت عدم توانایی قیمت در عبور از یک حمایت تا سطح مقاومت پیشروی خواهد کرد که سطح بعدی ۲۳٫۶ درصدی فیبوناچی در قیمت ۱۳۰۷ می باشد.

بدین جهت، اندیکاتورهای تکنیکال احتمال برگشت قیمت را نوید می دهند و احتمال برگشت موقت قیمت به سوی سطح ۱۳۰۷ وجود دارد. لازم به ذکر است صندوق اسپایدر به عنوان بزرگترین صندوق طلای جهان نیز امروز در حدود ۲٫۰۹ تن طلا خریداری کرد که اولین خرید این صندوق در طی ۱ ماهه اخیر می باشد که این خبر می تواند به تقویت اونس طلا کمک کند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه دوباره تنش ها در روابط روسیه و اوکراین مقداری بالا گرفته است با این توصیف برگشت قیمت تا سطح ۱۳۰۷ بیشتر قوت پیدا می کند مگر آنکه از پایین سطح ۱۲۹۲ شکسته شود که آن وقت می تواند موجب سقوط بیشتر قیمت تا سطح کلیدی ۱۲۸۵ و ۱۲۸۰ گردد.

بنابراین تحلیل تکنیکال پایین یک برگشت احتمالی را برای قیمت اونس طلا نشان می دهد لذا بنظر من اونس طلا در حال برگشت به ۱۳۰۷ خواهد بود و تا زمانیکه بالای حمایت ۱۲۹۵ قرار دارد، حرکات اصلاحی خواهد داشت و احتمال تاچ سطح خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی در نرخ ۱۳۰۷ مفروض خواهد بود.

امروز در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران آمار قیمت مصرف کنندگان آمریکا (پیش بینی ۰٫۱%+) و تعداد مجوزهای ساخت و ساز مسکن (۱٫۰۰+ میلیون واحد) نیز اعلام خواهند شد که اگر همانند آمارهای هفته گذشته کمتر از حد پیش بینی ها اعلام شوند می تواند راه را برای شروع یک حرکت اصلاحی و بازگشتی به سطح ۱۳۰۷ هموار کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا