تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که تا حدود منطقه ۹۷٫۱۴ الی ۹۷٫۴۵ دلار/بشکه افزایش یابد که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c تایید کرده است.

از نظر تحلیل تکنیکال این سومین موج از چرخه سه موجی قیمت می باشد که از سطح ۹۵٫۲۶ (پایین ترین سطح روز ۱۴ اوت) آغاز شده است و در این موج می تواند تا حدود سطح ۹۷٫۹۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) افزایش یابد.

با این حال برای امروز هدف واقع بینانه ما دسترسی به هدف ۹۷٫۱۴ یا ۹۷٫۴۵ می باشد که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی قرار دارند.

از نقطه نظر فیبوناچی و طی روزهای اخیر، ناحیه ذکر شده در واقع منطقه نوسان قیمت در بین دو تراز ۹۵٫۸۱ و ۹۷٫۱۴ بوده است و قیمت در بیشتر روزها در این ناحیه به نوسان پرداخته است.

در نمودار پایین ، سطح حمایت نیز بر روی ۹۵٫۸۱ (کف موج b) تشکیل شده که تنها به شرط شکست این سطح منجر به سقوط به ۹۵٫۲۶ می شود. بدین ترتیب تا سیگنال دوباره این شاخصهای تکنیکال، فعلا برای امروز باید منتظر اصلاح و افزایش قیمت نفت خام تا حدود منطقه ۹۷٫۱۴ و ۹۷٫۴۵ باشیم.

با دید کوتاه مدت اگر به نمودار نگاه کنیم مادامیکه انرژی قیمت نتواند منجر به شکسته شدن سطح حمایت ۹۵٫۸۱ شود نباید به فکر ورود به فروش باشیم.

اما با ایجاد چنین انرژی افزایشی و خروج قیمت از رنج باند اخیر خود آنگاه باید به فکر اهداف بالاتر قیمت در حدود ۹۷٫۱۴ و ۹۷٫۴۵ دلار/بشکه باشیم که در صورت بروز چنین شرایطی در قیمت  نفت خام سبک آمریکا، آنگاه نمودار قیمت مجددا احتیاج به بررسی دارد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت به سوی سطح ۱۰۲٫۸۰ دلار/بشکه اصلاح کند و این هدف را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

این بررسی از سطوح فیبوناچی نشان می دهد که منطقه ۱۰۱٫۸۵ تا ۱۰۱٫۴۶ یکی بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c قرار گرفته که این موج از سطح ۱۰۸٫۴۶ (بالاترین سطح روز ۲۵ جولای) شروع شده است.

خط فیبوناچی دیگری بر روی خط فیب ۶۱٫۸ درصدی از موج بزرگ تر C تشکیل شده است که این موج از سطح ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) ایجاد شده است و این سطوح به وضوح در نمودار زیر مشخص هستند.

با توجه به اینکه سطح حمایت در اطراف خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج C بر روی نرخ ۱۰۴٫۵۰ قبلا باعث حرکت اصلاحی قیمت گردید انتظار داریم که منطقه حمایت فعلی یعنی ۱۰۱٫۸۵ تا ۱۰۱٫۴۶ موجب یک حرکت اصلاحی دیگر شود و قیمت را تا حوالی سطح ۱۰۲٫۸۰ برساند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج کاهشی کوچک c وجود دارد.

در حرکت کاهشی نیز نفوذ قیمت نفت برنت به زیر سطح ۱۰۱٫۱۱ (پایین ترین سطح روز ۱۸ اوت) موجب تایید استمرار روند کاهشی به سوی سطح ۹۹٫۸۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c) می گردد.

با این حال، معامله گران در نرخهای بالاتر قیمت را بار دیگر به نرخهای پایین تر هدایت می کنند و همانطور که قبلا اشاره کردیم در روزها و هفته های آینده هدف قیمت نفت برنت در موج نزولی C کاهش تا حدود سطوح ۹۳٫۲۹ و ۹۲٫۸۲ دلار/بشکه می باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت