تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

قیمت یورو پس از لمس خط تنکان سن نتوانست به صعود به بالای سطح ۱٫۳۴۰۰ ادامه دهد و همانطور که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید پس از آن مبادرت به ریزش نموده که این ریزش قیمت طی ۲۴ ساعته گذشته تا نزدیکی سطح ۱٫۳۳۴۰ نیز ادامه داشته است. قیمت این زوج فعلا در روندی خنثی مابین نرخهای ۱٫۳۳۳۰ و ۱٫۳۴۰۰ در نوسان است.

در صورت شکسته شدن سطح حمایت ۱٫۳۳۳۰ راه برای سقوط بیشتر قیمت تا سطوح ۱٫۳۳۲۵ ، ۱٫۳۳۲۰ و سپس سدّ بسیار قوی و مستحکم ۱٫۳۳۰۰ هموار خواهد شد.

سطح مقاومت اولیه نیز بر روی نرخ ۱٫۳۴۰۰ قرار گرفته و پس از آن نرخهای ۱٫۳۴۱۰ ، ۱٫۳۴۱۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ هفته) ۱٫۳۴۳۰ و ۱٫۳۴۴۵ مقاومتهای بعدی قیمت هستند.

به هر حال تحولاتی که تا به حال از قیمت یورو دیده ایم و دوباره دیروز هم شاهد آن بوده ایم خنثی بودن روند قیمتی بین ۱٫۳۳۳۰ تا ۱٫۳۴۰۰ است و مدتی است که قیمت این زوج در بازارهای جهانی بین ۱٫۳۳۳۰ تا ۱٫۳۴۰۰ و یا حداکثر ۱٫۳۴۳۰ در نوسان است و واقعا روند این زوج کمی خسته کننده شده است.

اگر دقت بفرمایید قیمت یورو فقط دست بازیگران کوتاه مدت افتاده است یعنی حوالی منطقه ۱٫۳۳۴۰ و ۱٫۳۳۳۰ وارد خرید می شوند و بالای ۱٫۳۴۰۰ می فروشند و برای همین قیمتها فعلا روند خنثی با حجم کم معاملات را تجربه می کنند.

بنابراین قیمت یورو مدت بسیار طولانی است که بین ۱٫۳۳۳۰ و ۱٫۳۴۰۰ گیر کرده و یا از نظر ما بین کف ۱٫۳۳۳۰ تا ۱٫۳۳۰۰ و سقف ۱٫۳۴۱۰ تا ۱٫۳۴۴۵ قرار گرفته است و واقعا اینکه از کدام سو سرانجام بیرون خواهد آمد هنوز مشخص نیست. هر طرف را تا به حال چندین بار آزموده و با چالش مواجه شده است ولی هرگز نشان نداده که تمایل دارد از کدام سمت خارج شود.

خیلی ها اعتقاد دارند سرانجام یورو از ۱٫۳۳۰۰ کمتر خواهد شد و از سوی دیگر برخی نیز اعتقاد دارند مقداری دیگر به بالای ۱٫۳۴۰۰ خواهد رفت تا دوباره فروشندگان حرفه ای از محدوده ۱٫۳۴۱۰ ، ۱٫۳۴۳۰ و ۱٫۳۴۴۵ وارد بازار شوند. بنابراین هر افزایشی برای یورو موقتی است مگر آنکه در هفته جاری از محدوده ۱٫۳۴۴۵ و خصوصا عدد ۱٫۳۴۷۰ عبور نماید که کمی فعلا بعید است.

امروز در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران آمار قیمت مصرف کنندگان (CPI) و پروانه ساخت و ساز مسکن آمریکا اعلام می شود که تاثیر خاص خود را خواهد داشت.

*******************************

امروز همچنین با انتشار ضعیف و کمتر از حد انتظار شاخص تورم مصرف کنندگان انگلیس (CPI) پوند تضعیف شد و معامله گرانی که تنها ۲۴ ساعت قبل از آن مقداری به خاطر سخنان ریس بانک مرکزی انگلیس به خرید پوند پرداخته بودند به دلیل آمار ضعیف امروز و کاهش گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره بانکی انگلیس، به ناگاه دوباره اقدام به فروش پوند کردند و امروز اررش پوند در مقابل دلار به کمترین حد خود در طی ۴ ماهه گذشته و در برابر یورو به پایین ترین حد خود در طی ۲ ماهه گذشته سقوط کرد.

شاخص سالانه قیمت مصرف کنندگان انگلیس در ماه جولای ۱٫۶%+ اعلام شد که بسیار پایین تر از رقم انتظار ۱٫۸%+ و رقم قبلی ۱٫۹%+ بود و میزان تورم مصرف کنندگان در مقیاس ماهانه نیز به میزان ۰٫۳% کاهش یافت. از آنجاییکه قیمت زوج ارز پوند – دلار در پایین سطح ۱٫۶۶۷۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) تثبیت شده است، فرصت خوبی را برای فروشندگان پوند فراهم خواهد آورد.

خصوصاً آنکه پیش بینی می شود، میزان نرخ بهره بانکی انگلیس فقط در سه ماهه اول سال آینده افزایش داشته باشد. این در حالی است که قبلا پیش بینی می شد در سه ماهه چهارم سال جاری افزایش یابد. در چنین وضعیتی که انتظارات از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس کمتر شده است، فروشندگان پوند با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد.

نمودار روند تغییرات روزانه جفت ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

نمودار روند تغییرات روزانه جفت ارز پوند – دلار آمریکا

پوند